„Chroń planetę, po prostu robiąc obiad” – wspólna kampania Lidla i WWF Polska
  • 1
  • 1
5.01.2022

„Chroń planetę, po prostu robiąc obiad” – wspólna kampania Lidla i WWF Polska

Każdy z nas może chronić naszą planetę i pomóc zatrzymać zmianę klimatu. W tym celu należy nieco zmodyfikować swój jadłospis – przekonują Lidl Polska i Fundacja WWF Polska. Łączą siły, by wspólnie działać dla dobra środowiska i rozpoczynają akcję promującą dietę przyjazną Ziemi.

Sposób odżywiania, jaki wybieramy, ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale również na naszą planetę. Już na etapie planowania jadłospisu i przygotowania posiłku oddziałujemy na środowisko naturalne – przekonują organizatorzy kampanii. Obecnie nasze dietetyczne wybory wspierają system produkcji żywności, który ekstensywnie wpływa na planetę. Według raportu WWF „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet” globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny m.in. za 27% emisji gazów cieplarnianych.

Przyjęcie diety przyjaznej planecie może zmniejszyć:

  • globalne emisje gazów cieplarnianych związanych z żywnością o co najmniej 18% (dieta fleksitariańska) do nawet 34% (dieta wegańska),
  • globalną utratę różnorodności biologicznej o 5% (dieta fleksitariańska) do nawet o 46% (dieta wegańska)*,
  • przedwczesną śmiertelność o 19%**.

Nie będziemy w stanie zapobiec katastrofie klimatycznej bez zmiany tego, co jemy. W sytuacji kryzysowej dotyczącej klimatu i przyrody każdy posiłek się liczy. Dlatego Lidl Polska wraz z Fundacją WWF Polska łączą siły, aby przekonać Polaków, że dieta przyjazna planecie jest nie tylko zdrowa i proekologiczna, ale również smaczna, sycąca i prosta w przygotowaniu.

Jedna ze zmian, które możemy wprowadzić, dotyczy naszego jadłospisu. Wystarczy zacząć od ograniczania ilości spożywanego mięsa przy równoczesnym wprowadzeniu do diety większej liczby porcji warzyw i owoców. Częstsza konsumpcja warzyw i owoców ma również dobry wpływ na zdrowie człowieka. Według głównych zaleceń Europejskiego kodeksu walki z rakiem należy każdego dnia spożywać co najmniej 5 porcji różnych warzyw i owoców. Powinniśmy ograniczyć także spożycie produktów zawierających tłuszcze zwierzęce. Warto jednak podkreślić, że by faktycznie chronić planetę, należy sięgać po sezonowe oraz lokalne warzywa i owoce.

Kampania edukacyjna prowadzona przez Lidl Polska oraz WWF Polska będzie trwała 4 tygodnie. Nośnikami akcji będą: spot telewizyjny, gazetki produktowe oraz kanały w mediach społecznościowych Lidl Polska i WWF Polska. W ramach kampanii zostanie uruchomiony landing page, na którym zamieszczane będą przepisy bazujące na produktach roślinnych, a także informacje na temat diety przyjaznej planecie. Z kolei w kanale YouTube Kuchnia Lidla publikowane będą dodatkowe filmy, które pogłębią tematykę prowadzonej akcji. Na temat kampanii zostanie wydany także odcinek podcastu prowadzonego przez Karola Okrasę „Dobry temat”.

Produkcją spotu telewizyjnego zajęła się agencja GPD, a zakupem mediów dom mediowy Havas Media.

* „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet”, WWF 2020
** „Food in the Anthropocene: the EAT–Lancet Commission on healthy diets from sustainable food systems”, 2020

  • 1
wspólna kampania Lidla i WWF Polska

Ruszyła wspólna kampania Lidla i WWF Polska

5 stycznia 2022

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
5.01.2022

Panthers Wrocław z klipem „Ballin” promującym klub i miasto

Trener drużyny futbolistów amerykańskich Panthers Wrocław, Meech Eaton wraz z zawodnikami Dariusem Robinsonem i Williamem Lloydem stworzyli utwór promujący zarówno klub, jak i stolicę Dolnego Śląska. Teledysk został nagrany tak, by zaprezentować dzień z życia Pantery. Autorami tekstu są sami zawodnicy, którzy na co dzień oprócz gry w jednej z najlepszych drużyn futbolowych w Polsce zajmują się muzyką.

4 stycznia 2022