PBC publikuje pierwszy kwartalny raport rozpowszechniania tytułów prasowych z podziałem na kategorie tematyczne
  • 0
  • 1
24.11.2022

PBC publikuje pierwszy kwartalny raport rozpowszechniania tytułów prasowych z podziałem na kategorie tematyczne

Możliwość dotarcia do szczegółowo sprecyzowanych grup celowych to jeden z największych atutów prasy. Kategorie w najnowszym raporcie rozpowszechniania tytułów zostały wypracowane przez PBC wspólnie z wydawcami prasy. Wprowadza to na rynek nowy i uporządkowany standard.

Kategorie, które uwzględnia najnowszy raport rozpowszechniania tytułów prasowych, obejmują zarówno dzienniki, jak i magazyny. Dla dzienników obszar dystrybucji stanowi jednocześnie kategorię tematyczną: dzienniki ogólnopolskie, regionalne i lokalne. W magazynach wyróżniono następujące kategorie tematyczne:

  • biznesowe,
  • budowlane i wnętrzarskie,
  • dla dzieci,
  • hobbystyczne,
  • kobiece luksusowe,
  • kobiece poradnikowe,
  • komputerowe,
  • motoryzacyjne,
  • opinii (społeczno-polityczne),
  • people,
  • popularnonaukowe,
  • poradniczo-rozrywkowe,
  • telewizyjne,
  • zdrowie i uroda,
  • inne.

Osobne kategorie ustalono dla magazynów branżowych:

  • budowlane,
  • gastronomiczne,
  • handel FMCG,
  • produkty dla dzieci,
  • pisma komunalne,
  • marketingowe,
  • medyczne,
  • motoryzacyjne,
  • przemysłowe,
  • rolnicze.

W poszczególnych kategoriach publikowane są dane o rozpowszechnianiu według wskaźników Audytu PBC

Audyt rozpowszechniania prasy jest od prawie trzydziestu lat źródłem informacji dla rynku reklamowego. Idea, inspirowana francuskim biurem kontroli dystrybucji prasy DC (Diffusion Contrôle), narodziła się w 1994 r. Pomysł ten odpowiadał na potrzeby polskiego rynku prasowego, bo jego istotnym źródłem finansowania są reklamy. Rzetelne informacje o rozpowszechnianiu umożliwiają bezpieczne inwestycje w promocję. Działalność audytowa pozwala na chronienie rynku prasowego i reklamowego w Polsce przed nieuczciwą konkurencją.

Publikowane dane są punktem odniesienia akceptowanym zarówno przez sprzedających, jak i kupujących powierzchnie reklamowe w prasie. Projekt prowadzony był przez wiele lat przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Od stycznia 2020 r. działalność związaną z audytem tytułów prowadzi spółka Polskie Badania Czytelnictwa.

W 2022 r. do Audytu PBC dołączyły cztery nowe tytuły prasowe:

  • Evo Magazine,
  • Lego Minecraft,
  • Lego Marvel Avengers,
  • Lego Jurassic World Magazyn.

Każda tabela to kompletne dane dla danej kategorii tematycznej pism. Stanowi osobny raport gotowy do publikacji dla poszczególnej grupy tytułów. Raport można pobrać ze strony PBC.

  • 1
kwartalny raport rozpowszechniania tytułów prasowych z podziałem na kategorie tematyczne

Kwartalny raport rozpowszechniania tytułów prasowych PBC z podziałem na kategorie tematyczne

24 listopada 2022