- 1
- 3
Otoczenie Centrum Nauki Kopernik w spocie amerykańskiej firmy Viant Technology
W najnowszej reklamie Viant Technology okolice Centrum Nauki Kopernik przeobraziły się w przestrzeń, gdzie świat rzeczywisty łączy się z cyfrowym.
Futurystyczny spot prezentuje koncepcję New Open Web wdrażaną przez Viant Technology, amerykańską firmą zajmującą się marketingiem cyfrowym. Zakłada ono tworzenie przykuwających uwagę treści dzięki wykorzystaniu technologii AR i VR, a także AI. Plan zdjęciowy reklamy został zrealizowany na bulwarach wiślanych i w okolicach Centrum Nauki Kopernik.
W ciągu 60 sekund na ekranie przewijają się:
- palmy swobodnie zmieniające kształt,
- postacie wychodzące z baniek,
- hologramy artystów,
- wyświetlacze zawieszone w przestrzeni miejskiej.
Niestandardowy wymiar realizacji idei Open New Web, w którym świat rzeczywisty przenika się z tym cyfrowym, wymagał specjalnego podejścia do produkcji.
– Pierwszego dnia skorzystaliśmy z wolumetrycznego skanu. Za tym hasłem kryje się technika trójwymiarowej rejestracji przestrzeni. Następnie można ją obserwować zarówno na ekranach, jak i za pośrednictwem wyświetlaczy 3D i gogli VR – mówi Nicole Czober, koordynatorka produkcji z ramienia Oto Film.
– Na planie użyliśmy czterech czujników głębi, na które składają się kamery i laserowe skanery. Dzięki temu nagrywaliśmy nie tylko obraz, ale także mapowaliśmy przestrzeń. Pozwoliło nam to na trójwymiarową prezentację konkretnych scen – dodaje Tomasz Runowicz, koordynator VFX.
Spot New Open Web miał premierę w Stanach Zjednoczony we wrześniu
Był emitowany zarówno w mediach cyfrowych, jak i tradycyjnych. Dodatkowo reklama była wyświetlana na jednym z najbardziej charakterystycznych billboardów na placu Times Square na Manhattanie. Dziennie odwiedza go średnio 400 tys. osób.
Reżyserią spotu zajął się duet Alex Topaller i Dan Shapiro z nowojorskiego studia Aggressive. Twórcy w przeszłości realizowali spoty m.in. dla OnePlus, Carlsberga, Oppo czy Huawei. Produkcją spotu zajęło się studio Oto Film, dla którego jest to już kolejny projekt realizowany wspólnie z Aggressive.
- 3