Etapy Google Ads i pozycjonowania stron – główne działania istotne dla Twojego biznesu
  • 0
  • 0
20.12.2022 Artykuł Partnera

Etapy Google Ads i pozycjonowania stron – główne działania istotne dla Twojego biznesu

Prowadzenie własnego biznesu w świecie online to nie lada wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy. Nie ma się czemu dziwić, przecież o swoją działalność dba się niczym o dziecko. Aby firma odniosła upragniony sukces trzeba w to włożyć mnóstwo czasu, cierpliwości oraz nakładu finansowego. Tylko wtedy można liczyć, że włożone w rozwój czynniki zwrócą się ze zdwojoną siłą. Aktualnie obserwuje się niesamowity rozkwit całej branży e-commerce. Możemy pokusić się o stwierdzenie, że prowadzenie działalności internetowej to w dzisiejszych czasach must have każdego przedsiębiorcy chcącego odnieść wymarzony sukces. Pojawia się zatem jedno zasadnicze pytanie, a mianowicie co zrobić, aby klienci kupowali właśnie u Ciebie? Jak ich zachęcić, a przede wszystkim jak zaistnieć wśród konkurencji obserwującej każdy Twój ruch? Odpowiedź na nurtujące pytania znajdziesz poniżej!

Skuteczna reklama w 5 krokach! Poznaj je wszystkie

Marketing internetowy – dosłownie każdy słyszał to określenie i ma świadomość jak istotną rolę pełni przy prowadzeniu działalności internetowych. W jego ramach jedną z najpopularniejszych usług jest tzw. Google Ads . Aby lepiej zrozumieć jakie korzyści przynosi dla prowadzonego biznesu online należy najpierw poznać z jakich etapów się składa.

  • Krok pierwszy – cel! Musisz wiedzieć co dokładnie chcesz osiągnąć poprzez zainwestowanie w płatną reklamę. Do wyboru masz nie tylko zwiększenie sprzedaży ale także m.in. wzrost świadomości marki oraz pozyskiwanie potencjalnych klientów i wiele innych.
  • Krok drugi – persona marketingowa! Innymi słowy sprecyzuj swoją grupę docelową! Ma to istotne znaczenie, w końcu aby reklama przyniosła oczekiwany rezultat musi w pełni odpowiadać na potrzeby Twoich odbiorców.
  • Krok trzeci – research słów kluczowych! Skuteczna reklama musi trafiać do właściwych osób i koniec kropka. Tylko wtedy spełni ustalony przez Ciebie cel, a w końcowym efekcie zwiększy Twój zysk!
  • Krok czwarty – napisanie reklamy! Oczywiście ważne jest nie tylko umieszczenie w niej słów kluczowych ale także stworzenie chwytliwej treści przyciągającej uwagę. Warto również zawrzeć w niej informację wyróżniające Twój biznes na tle konkurentów.
  • Krok piąty – kontrolowanie efektów! Nie wystarczy tylko napisać dobrej reklamy. Należy sprawdzać, czy przynosi ustalone na samym początku założenia, a także czy wymaga wprowadzenia zmian zapewniających większą efektywność.

Podjęte kroki to już połowa sukcesu do wypromowania własnego biznesu ale pamiętaj, że to nie koniec Twoich możliwości…

1. miejsce na podium, czyli Twój główny cel jaki osiągniesz dzięki pozycjonowaniu stron

Tuż obok Google Ads kroczy pozycjonowanie stron, czyli usługa pozwalająca stanąć Ci na podium w wyszukiwarce Google. Tutaj ważne jest, aby zapamiętać jedną istotną zależność. Wyższa pozycja w przeglądarce to większy ruch na stronie, a tym samym większy zysk i sprzedaż. Dobrze przeprowadzone pozycjonowanie składa się z 6 podstawowych działań.

  • Krok pierwszy – optymalizacja strony! Aby pozycjonowanie strony wzniosło Twój biznes na szczyt Google kluczowe jest przeprowadzenie skrupulatnej analizy strony internetowej. Struktura, udostępniane treści oraz elementy techniczne muszą być przejrzyste i zrozumiałe dla użytkowników, a także spełniać wymagania robota Google.
  • Krok drugi – keywords research! Jak widzisz w każdym działaniu słowa kluczowe pełnią najważniejszą rolę. Pozwalają poznać co dokładnie wyszukują, a tym samym potrzebują Twoi potencjalni klienci. Co najważniejsze, dobór słów kluczowych ma charakter cykliczny, w końcu oczekiwania odbiorców mogą ulec zmianie.
  • Krok trzeci – content marketing! Tworzone są oryginalne treści posiadające odpowiednie nasycenie słów kluczowych. Oczywiście teksty muszą również posiadać właściwą długość, co robot Google również sprawdza.
  • Krok czwarty – link building! Chodzi tu o umieszczanie linków do Twoje strony na portalach zewnętrznych. Nie tylko podnosi to Twoją pozycję ale także pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców.
  • Krok piąty – optymalizacja grafik! Wpływa to na szybkość ładowania strony www, a stworzenie tytułów wzbogaconych słowami kluczowymi również wpływa na wysokość pozycji w wyszukiwarce.
  • Krok szósty – kontrolowanie pozycji! Podobnie jak przy Google Ads nie można spocząć na laurach i pozostawić strony bez opieki. Regularna kontrola pozycji i wprowadzanie działań optymalizacyjnych to szansa na utrzymanie się w top 10 Google.

20 grudnia 2022

19 grudnia 2022