Globalne wydatki reklamowe w 2023 roku nieznacznie wzrosną – prognoza Dentsu
  • 0
  • 3
20.12.2022

Globalne wydatki reklamowe w 2023 roku nieznacznie wzrosną – prognoza Dentsu

W 2023 r. inwestycje reklamowe wzrosną globalnie o 3,8%. Dwuletni raport, który łączy dane z blisko 60 rynków na całym świecie, przewiduje, że w przyszłym roku na świecie wydanych zostanie 740,9 mld dol.

Prognozy globalnych wydatków na reklamę firmy na 2023 r. wskazują na ciągły wzrost. Tempo będzie jednak o połowę mniejsze niż obserwowane w 2022 (+8,0%). Według tej trajektorii do końca tego roku inwestycje reklamowe branży wyniosą około 713,6 mld dol.

Bezpośrednie czynniki, które doprowadziły do obniżenia wspomnianych oczekiwań na nadchodzący rok, to:

  • rosnąca inflacja,
  • wzrost stóp procentowych,
  • recesja rynkowa,
  • ciągła niepewność polityczna i wynikający z niej wpływ na wydatki firmowe i konsumenckie.

Firma Dentsu badała dalej to zagadnienie na 12 rynkach o najwyższym poziomie wydatków. Raport prognozowanych globalnych wydatków na reklamę wskazuje, że znaczna część wzrostu w przyszłym roku będzie wywołana inflacją cenową mediów. Wydatki na reklamę w cenach stałych są przewidywane na poziomie -0,6%, w porównaniu do 3,4% wzrostu w cenach bieżących.

Jednak w skali globalnej silniejszy wzrost nie jest odległy

W 2024 r. wydatki na reklamę mają wzrosnąć o 4,8%, osiągając poziom 776,9 mld dol. Później nastąpi dalszy 4,5-procentowy wzrost w 2025 r., do poziomu 811,6 mld dol.

– Na sytuację na naszym rynku wpływ będą miały podobne czynniki, jak ma to miejsce globalnie. To przewidywalne spowolnienie gospodarcze, a być może recesja, erodująca oglądalność największych anten TV oraz przede wszystkim wysoka inflacja. W efekcie presja na wzrost cen będzie wysoka, choć nie będzie ona miała takiego samego silnika, jak w latach prosperity, czyli popytu od reklamodawców – komentuje Jacek Celiński, head of media & performance, Dentsu Polska.

– Rok 2022 okazał się kolejnym silnym rokiem wzrostu dla branży reklamowej. Jest taki pomimo niepewności politycznej i gospodarczej, która się pojawiła. Z naszego raportu i prognozy jasno wynika, że efekt ten będzie odczuwalny również w 2023 r. Musimy być realistami co do tego, jak wpłynie to na branżę, podaż i marżowość, których powinniśmy oczekiwać od dostępnych budżetów.

Biznes będzie bardziej koncentrował się na natychmiastowych zyskach. Aby więc przetrwać to tymczasowe spowolnienie gospodarcze, powinniśmy spodziewać się, że więcej kampanii ukierunkowanych na wydajność będzie traktowanych priorytetowo. Wpłynie to na media mix. Jest to prawdopodobnie jeden z głównych powodów, dla których obserwujemy tak silny wzrost w formacie cyfrowym w krótkim okresie. Sięga on 57,1% wszystkich wydatków w 2023 r. – komentuje Peter Huijboom, global CEO media and global clients, Dentsu International.

Wydatki na format cyfrowy mają osiągnąć 422,8 mld dol. do końca 2023 r.

Stanowi to 57,1% wszystkich wydatków na reklamę. Będzie to dalszy wzrost do 58,2% udziału w 2024 r. i 59,5% w 2025. Wzrost w kolejnym roku wspierają kanały:

  • wideo +7,1%,
  • reklama w mediach społecznościowych (paid social) +13,5%,
  • reklama w wyszukiwarce (search) +7,2%,
  • retail media +22,0%.

Wzrost spodziewany jest również w niemal wszystkich innych kanałach. Wydatki na reklamę telewizyjną mają wzrosnąć o 0,2%, osiągając poziom 182,7 mld dol. Skromne wzrosty odnotują także kanały:

  • out-of-home (+2,0%),
  • kino (+6,1%),
  • audio (+2,0%).

Wydatki na reklamę w gazetach i czasopismach będą nadal spadać o 3,6%. Przewiduje się jednak wzrost wydatków na wiadomości i czasopisma online. Wydawcy zaczynają bowiem odchodzić od tradycyjnych formatów papierowych.

Globalne wydatki reklamowe w 2023 roku nieznacznie wzrosną – prognoza Dentsu

Prezentowany raport dotyczy prognozowanych globalnych wydatków na reklamę firmy Dentsu. Analizuje dane z 58 rynków, ale także bada niektóre z kluczowych czynników wpływających na regiony, sektory reklamowe i zrównoważony rozwój.

Po raz kolejny w prognozie pominięto wszystkie inwestycje rosyjskie, aby lepiej odzwierciedlić pozostałe międzynarodowe trendy i przewidywania dotyczące wydatków na reklamę. Pełne prognozy globalnych wydatków na reklamę firmy Dentsu można pobrać za darmo na stronie:

dentsu.com/reports/ad_spend_january_2023

 

Globalne wydatki reklamowe w 2023 roku nieznacznie wzrosną – prognoza Dentsu

 

  • 1
Globalne wydatki reklamowe w 2023 wyniosą 740,9 mld dol.

Globalne wydatki reklamowe w 2023 wyniosą 740,9 mld dol.

20 grudnia 2022

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
20.12.2022 Artykuł Partnera

Etapy Google Ads i pozycjonowania stron – główne działania istotne dla Twojego biznesu

Prowadzenie własnego biznesu w świecie online to nie lada wyzwanie dla każdego przedsiębiorcy. Nie ma się czemu dziwić, przecież o swoją działalność dba się niczym o dziecko. Aby firma odniosła upragniony sukces trzeba w to włożyć mnóstwo czasu, cierpliwości oraz nakładu finansowego. Tylko wtedy można liczyć, że włożone w rozwój czynniki zwrócą się ze zdwojoną siłą. Aktualnie obserwuje się niesamowity rozkwit całej branży e-commerce. Możemy pokusić się o stwierdzenie, że prowadzenie działalności internetowej to w dzisiejszych czasach must have każdego przedsiębiorcy chcącego odnieść wymarzony sukces. Pojawia się zatem jedno zasadnicze pytanie, a mianowicie co zrobić, aby klienci kupowali właśnie u Ciebie? Jak ich zachęcić, a przede wszystkim jak zaistnieć wśród konkurencji obserwującej każdy Twój ruch? Odpowiedź na nurtujące pytania znajdziesz poniżej!