Jak mierzyć sukces kampanii wykorzystujących efekty rozszerzonej rzeczywistościJak mierzyć sukces kampanii wykorzystujących efekty rozszerzonej rzeczywistościJak mierzyć sukces kampanii wykorzystujących efekty rozszerzonej rzeczywistościJak mierzyć sukces kampanii wykorzystujących efekty rozszerzonej rzeczywistości
Jakie efekty przynoszą... efekty AR? (fot. Pixabay)

Jak mierzyć sukces kampanii wykorzystujących efekty rozszerzonej rzeczywistości

Jak mierzyć sukces kampanii wykorzystujących efekty rozszerzonej rzeczywistości
Marta Rudzińska

Marta Rudzińska

-

communication manager, Lens That

Marta Rudzińska

Marta Rudzińska

communication manager
Lens That

Od 2016 r. zajmuje się komunikacją marek w internecie oraz kierowaniem projektami z zakresu social media i content marketingu. Prowadziła kampanie dla światowych brandów, jak Lego, Fujifilm, Huawei i Dr. Oetker. Wierzy, że kluczem do sukcesu jest przede wszystkim zrozumienie swojego odbiorcy i zapewnienie jak najlepszych doświadczeń w kontakcie z marką.

Rozszerzona rzeczywistość – czyli augmented reality (AR) – na stałe zagościła już w mediach społecznościowych. Szybko też jest adaptowana w kampaniach reklamowych i może pełnić w nich przeróżne funkcje. Czy da się jednak sprawdzać, jakie wyniki osiągają tworzone w ten sposób kreacje?

Obecnie z AR w ekosystemie aplikacji spod szyldu Meta (Facebook, Instagram, Messenger) korzysta 700 mln osób miesięcznie. Wykorzystujące AR kreacje reklamowe na tych platformach przyciągają dwa razy więcej uwagi niż formaty standardowe: statyczne, animowane, wideo. Z kolei w środowisku Snapchata rozszerzoną rzeczywistością bawi się 200 mln osób dziennie.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja