Off-Facebook Activity – Facebook pozwoli użytkownikom na ograniczenie danych udostępnianych reklamodawcom
  • 0
  • 1
29.01.2020

Off-Facebook Activity – Facebook pozwoli użytkownikom na ograniczenie danych udostępnianych reklamodawcom

28 stycznia Facebook ogłosił wprowadzenie długo wyczekiwanej funkcji prywatności – Off-Facebook Activity. Pozwala ona użytkownikom na śledzenie informacji na ich temat udostępnianych zewnętrznym firmom do targetowania reklam.

Opcja Off-Facebook Activity pojawiła się w Europejskim Dniu Ochrony Danych Osobowych. Użytkownicy będą mogli zobaczyć zarówno w aplikacji, jak i przez stronę WWW, jakie informacje udostępnia o nich serwis społecznościowy.

By to zrobić, muszą wejść w zakładkę Ustawienia. Następnie wybrać opcję Informacje o Twoim Facebooku i Aktywność poza Facebookiem. Będą tam mogli usunąć informacje na swój temat i wyłączyć opcję aktywności poza serwisem. Sprawi to, że zewnętrzne firmy nie będą mogły dłużej śledzić użytkowników Facebooku.

Facebook nie będzie wiedział, które strony odwiedził użytkownik i czego na nich poszukiwał. Dane nie będą jednak rzeczywiście usuwane. Zostaną zanonimizowane przed udostępnieniem reklamodawcom.

Ponadto firma Marka Zuckerberga wysyła do użytkowników przypomnienie o sprawdzeniu ustawień prywatności. W górnej części newsfeedu wyświetli również wskazówki.

Facebook zobowiązał się do poprawy kontroli prywatności po karze w wysokości 5 mld dol., jaką Federalna Komisja Handlu USA nałożyła na firmę w 2019 r.

Komentatorzy branżowi krytykowali decyzję FTC. Wskazywali, że to stosunkowo niewielka kara po ujawnieniu naruszeń prywatności w aferze Cambridge Analytica w 2017 r.

Źródło: www.campaignlive.co.uk

  • 1
Off-Facebook Activity

Firma Marka Zuckerberga wprowadza funkcję Off-Facebook Activity

29 stycznia 2020