YouGov BrandIndex – najsilniejsze marki w polskim handlu w 2019 r.
  • 0
  • 1
29.01.2020

YouGov BrandIndex – najsilniejsze marki w polskim handlu w 2019 r.

Polacy są przywiązani do marek i chętnie kupują w znanych sieciach sklepów. Agencja Inquiry sprawdziła, które marki są szczególnie lubiane przez polskich konsumentów, opierając się na danych z badania YouGov BrandIndex.

YouGov BrandIndex mówi o sile wizerunku. Na podium w 2019 r. znajdują się: Rossmann, Lidl oraz Empik. Ikea i Biedronka nie są daleko w tyle.

Top 10 sieci sklepów według YouGov BrandIndex w 2019 r. (dane skumulowane):

Marka

YouGov BrandIndex

1Rossmann

47,3

2Lidl

45,0

3Empik

31,8

4Ikea

30,7

5Biedronka

30,5

6CCC

28,3

7Decathlon

26,6

8Castorama

26,2

9RTV Euro AGD

26,0

10Kaufland

25,1

O znanych markach dużo się też mówi. W badaniu użyto wskaźnika word-of-mouth. Zadano pytanie: „O których markach rozmawiałaś/eś z przyjaciółmi lub rodziną w ciągu ostatnich dwóch tygodni (osobiście, online lub w mediach społecznościowych)?”. Word-of-mouth to często dodatkowa reklama.

Top 10 marek detalicznych w Polsce według word-of-mouth w 2019 r. (dane skumulowane):

Marka

Word-of-mouth

1Biedronka

44,3

2Lidl

40,3

3Rossmann

34,1

4CCC

30,1

5Pepco

27,2

6Ikea

25,0

7H&M

23,3

8Kaufland

22,1

9Deichmann

20,8

10Empik

20,7

Jak widać, najchętniej rozmawiamy o sklepach Biedronka, Lidl i Rossmann (tam najczęściej robimy zakupy). Na wysokim miejscu jest też CCC. Piąta lokata należy natomiast do Pepco, mimo że ta marka nie znalazła się w pierwszej dziesiątce rankingu BrandIndex.

O badaniu:
N=6996, próba ogólnopolska.

  • 1
YouGov BrandIndex

YouGov BrandIndex – które marki w 2019 r. w Polsce były najsilniejsze?

29 stycznia 2020

28 stycznia 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
28.01.2020

Nowe pokolenia i technologia. Zmieniają się zwyczaje zakupowe – badanie Salesforce

9% dóbr konsumpcyjnych na świecie kupowanych jest w nowych kanałach sprzedażowych. Są nimi m.in. serwisy społecznościowe, konsole do gier czy nieobsługiwane bezpośrednio przez sprzedawców komunikatory i asystenci głosowi. Klienci zmieniają zwyczaje zakupowe, a nowe trendy nasilane są przez młode pokolenie, które jest nową i dużą siłą nabywczą. Z jakimi zmianami rynkowymi muszą liczyć się detaliści, producenci i właściciele marek? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć Salesforce.