Facebook przygotowuje reklamodawców na wprowadzenie możliwości wyczyszczenia historii przez użytkowników
  • 0
  • 0
16.05.2019

Facebook przygotowuje reklamodawców na wprowadzenie możliwości wyczyszczenia historii przez użytkowników

14 maja Facebook ogłosił wprowadzenie narzędzia pozwalającego użytkownikom wyczyścić historię ich aktywności. Możliwe stanie się usunięcie informacji gromadzonych przez sam serwis, jak i aplikacje zewnętrzne. Dane te są istotne z punktu widzenia targetowania reklam. Firma przygotowuje reklamodawców na zmiany.

Rozwiązanie ma zostać udostępnione w nadchodzących miesiącach. Jeśli użytkownik wyczyści historię, nie będzie można użyć tych danych do targetowania reklam. Niektóre z popularnych narzędzi Facebooka, jak Pixel czy Custom Audiences, staną się niemal bezużyteczne, jeśli użytkownik wymaże ślad.

Marki często używają piksela (kodu), by oznaczyć użytkowników, którzy odwiedzili daną stronę lub podjęli na niej określone działanie. Następnie serwują im dopasowaną reklamę, gdy powrócą na Facebooka. Jeśli internauta wyczyści piksele, ta droga stanie się niedostępna, chyba że ponownie odwiedzi on stronę i historia zostanie odbudowana. Działa to podobnie do ciasteczek w Google.

Facebook wprowadza te nowe środki ochrony, ponieważ chce zwiększyć kontrolę nad gromadzeniem danych i polityką prywatności. Firma Marka Zuckerberga jest w trakcie rozmów z amerykańskimi regulatorami w sprawie gromadzenia i udostępniania danych na zewnątrz serwisu społecznościowego.

Ograniczenie swobodnego przepływu danych użytkowników będzie miało wpływ na branżę reklamową. Z tego względu firma rozmawia z markami i agencjami o tym, czego mogą oczekiwać.

Źródło: www.adage.com

16 maja 2019