Muzeum Narodowe w Warszawie pokazuje sztukę w przestrzeni miasta na nośnikach AMS
  • 0
  • 1
9.05.2022

Muzeum Narodowe w Warszawie pokazuje sztukę w przestrzeni miasta na nośnikach AMS

Wystawa prac Marca Chagalla w Muzeum Narodowym w Warszawie to jedno z najważniejszych wydarzeń artystycznych tego sezonu. Z estetyką i wrażliwością artysty można będzie zetknąć się również na ulicach stolicy. To efekt współpracy muzeum z AMS.

W tym roku AMS objął partnerstwem trzy narodowe instytucje:

  • Muzeum Narodowe w Krakowie,
  • Muzeum Narodowe w Warszawie,
  • Muzeum Zamku Królewskiego na Wawelu.

Na citylighty spółki umieszczone na przystankach komunikacji miejskiej trafiły właśnie plakaty promujące wystawę „Chagall” w Muzeum Narodowym w Warszawie. Jej otwarcie nastąpiło 30 kwietnia.

Poza tym jeden z przystanków na Krakowskim Przedmieściu przy Hotelu Bristol zmienił się w prawdziwą wystawę. Powierzchnia wiaty w całości została zdominowana przez pracę artysty i motywy charakterystyczne dla Chagalla.

Wcześniej w podobny sposób AMS uczcił wiele ważnych wystaw i wydarzeń kulturalnych, m.in.:

Wystawa Marca Chagalla w Muzeum Narodowym w Warszawie potrwa do 24 lipca

Prezentowany jest zbiór 16 prac wykonanych na podłożu papierowym. Czternaście z nich trafiło do zbiorów muzeum pod koniec 2021 r. w wyniku bezprecedensowego zakupu. Dzieła pochodzą z kolekcji rodziny Chagalla, a zakupione zostały w szwajcarskim domu aukcyjnym Kornfeld. Powstały w powojennym okresie twórczości artysty i oddają bogactwo stosowanych przez niego technik graficznych i rysunkowych.

To pierwsza prezentacja zakupionych prac. Nowym nabytkom towarzyszą dwie wczesne prace artysty, które w zbiorach muzeum pozostają od lat 70. XX w. Wystawa „Chagall” w Muzeum Narodowym w Warszawie odbywa się w ramach jubileuszu 160-lecia istnienia instytucji.

  • 1
Muzeum Narodowe w Warszawie pokazuje sztukę w przestrzeni miasta

Muzeum Narodowe w Warszawie pokazuje sztukę w przestrzeni miasta

9 maja 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
9.05.2022

Zaangażowanie celebrytów i twórców internetowych w dyskusje na tematy ważne społecznie – badanie Influence Power Index MediaComu

W najnowszej edycji corocznego autorskiego badania Influence Power Index agencja MediaCom zapytała Polaków o ocenę celebrytów i popularnych twórców internetowych pod kątem poziomu zaangażowania w tematy istotne społecznie. Respondenci, oceniając gwiazdy, mieli też za zadanie wskazać te osobistości medialne, dla których ważne są prawa człowieka oraz kwestie ekologii i klimatu.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
9.05.2022

Wytyczne dla influencerów w zakresie oznaczania treści reklamowych – UOKiK kończy ich tworzenie

UOKiK przypomimna, że konsument ma prawo wiedzieć, czy post lub relacja w mediach społecznościowych to reklama, czy bezinteresowna opinia influencera. Urząd jest na końcowym etapie tworzenia wytycznych dla internetowych twórców w zakresie oznaczania treści reklamowych. Prowadzi dialog z organizacjami branżowymi i agencjami marketingowymi. Chce też poznać opinie internautów.