- 0
- 1
Marka Żywiec z nową identyfikacją wizualną
Odświeżona szata graficzna wszystkich opakowań marki Żywiec to powrót do tradycji w uwspółcześnionym wydaniu. Głównymi elementami są: nowy, czerwony logotyp Żywiec oraz uwspółcześnione tłoczenia na butelkach.
Symbolem spajającym całe portfolio marki są tańczące postacie krakowskiej pary. W nowej wersji zyskały dynamikę, przywrócono im również tradycyjne atrybuty krakowskiego stroju. Para symbolizuje wartości marki Żywiec: witalność oraz radość ze wspólnego cieszenia się życiem. Nowy, charakterystyczny kształt etykiet nawiązuje do historycznej kompozycji z parą krakowską tańczącą na scenie życia symbolizowanej przez logo marki.
Jednolity wzór opakowań piw Żywiec Premium, Żywiec 0,0%, Żywiec Jasne Lekkie i Specjalności Żywca tworzy spójną wizualnie żywiecką rodzinę. Zróżnicowanie kolorystyczne butelek i etykiet ma ułatwiać konsumentom odnalezienie produktu. Dodatkowo na sklepowej półce opakowania Żywca „łączą się w pary”. To ma odzwierciedlać żywotność i radość płynącą z tańca.
– Odświeżona szata graficzna to pierwsza z nadchodzących zmian, jakie przygotowaliśmy dla konsumentów w tym roku. Na rynku tak konkurencyjnym, jak polski, ikoniczna marka, jaką jest Żywiec, potrzebuje unikalnej i spójnej identyfikacji wizualnej oddającej jej charakter, żeby skutecznie odróżnić się od innych marek piwnych – mówi Monika Staszak, senior brand manager.
Wraz z nową identyfikacją wszystkie warianty piwa Żywiec Jasne Lekkie będą teraz dostępne w butelkach zwrotnych. Na butelkach tych pojawią się również papierowe etykiety zamiast dotychczasowych plastikowych. To zmiana, jakiej Żywiec dokonuje w kierunku zmniejszenia swojego śladu węglowego. Butelka zwrotna to opakowanie, które może krążyć w obiegu nawet 20 razy. Oddając ją w sklepie, dajemy jej kolejne życie, które może trwać ponad 5 lat. Wprowadzona zmiana jest elementem przyjętej przez Grupę Żywiec strategii zrównoważonego rozwoju „Warzymy Lepszy Świat”.
Autorem nowej identyfikacji wizualnej jest agencja brandingowa Touchideas. Kreację oraz komunikację ATL przygotowała 2012 Agency. Działania digital i w mediach społecznościowych prowadzi agencja Feeders. Kampanie dla Żywca planuje i kupuje dom mediowy Starcom. PR prowadzi agencja Hope.
- 1