Niedoceniana siła idei w marketingu

Kampanie marek Żubr i Tyskie w konkursie Klubu Twórców Reklamy i Innovation w 2021 r. zdobyły łącznie 11 nagród. Receptą na sukces okazały się nie tylko kreatywność i innowacyjność, lecz również odwaga podążania za ideami i odpowiedzialność społeczna.

Rozmawiamy o tym z Tycjanem Lewandowskim, dyrektorem marki Tyskie i Żubr

Tycjan Lewandowski

Łącznie 17 lat wiedzy po obu stronach – klienckiej i agencyjnej. Ostatnie 9 lat spędził w Kompanii Piwowarskiej. Obecnie pełni tam funkcję dyrektora marek Tyskie oraz Żubr – dwóch liderów rynku piwa. Wcześniej przez 5 lat budował kategorię dezodorantów w Unileverze na markach męskich – Axe, Rexona Men oraz Dove Men. Doświadczenie agencyjne zbierał w G7 (Leo Burnett) oraz Headlines w roli stratega, realizując projekty dla takich marek jak Heyah, Era, Kredyt Bank, WWF, Rama, Flora czy 7 Days. Zdobywał Effie kilkukrotnie: złoto z Prażubrem (2016), srebro z Żubrem i Axe (2015 oraz 2007).

Niedoceniana siła idei w marketingu
Jacek SzlakJacek Szlak

Interesuje mnie pojęcie Return on Idea. Pojawiło się w kontekście prowadzonych przez pana kampanii marek KP, które zdobyły laury w konkursie KTR.

Tycjan LewandowskiTycjan Lewandowski

Nie jest to jakaś wielka filozofia Kompanii Piwowarskiej czy szerzej – marketingu. Ukułem sobie to pojęcie na własne potrzeby, a wynika ono z obserwacji. Obserwuję w środowisku marketingowym ciągotę, żeby wszystko „ufinansować” – sprowadzić tylko i wyłącznie do wyniku biznesowego. Dzieje się tak szczególnie w Polsce, gdzie rynek po transformacji i wszystkich tych latach już się nasycił.

Jestem zdania, że finanse nie obejmują wszystkiego, co ważne w tej branży. W szczególności nie obejmują czegoś takiego, jak zwrot z inwestycji z nienamacalnej idei. Nie da się jej wycenić. Przecież dopóki idea nie wyląduje na rynku, nie wiadomo i nie da się wyliczyć, ile ona może przynieść, a ile zabrać. Dlatego podkreślam to, że siła idei w naszych działaniach jest często niedoceniana. Wymaga ryzyka i pójścia w kierunku, którego nie znamy.

Zachęcamy do lektury
tego interesującego wywiadu!

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do niego oraz

4915 innych artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się