- 0
- 5
LTTM w 2022 r. wypłaciła influencerom 68 mln zł
Grupa LTTM (LifeTube, Gameset) w 2022 r. wypłaciła współpracującym twórcom prawie 70 mln zł. To o 5 mln zł więcej niż rok wcześniej. Firma zrealizowała 2300 współprac na linii marka – influencer dla ponad 600 różnych klientów. Sieć partnerska LifeTube utrzymała 12-procentowy udział w oglądalności YouTube’a w Polsce.
LTTM wskazuje, że w 2022 r. średni koszt jednego pakietu świadczeń z influencerem wyniósł 18 592 zł. Klienci postawili na działania crossplatformowe: realizowali kampanie na kilku platformach social media jednocześnie. Najwięcej publikacji komercyjnych pojawiło się na Instagramie (ponad 50% wszystkich publikacji). Twórcy zarobili jednak najwięcej, realizując współprace reklamowe na YouTube. Dynamicznie wzrósł również udział TikToka. Liczba projektów współpracy realizowanych przez agencję na tej platformie rok do roku wzrosła ponaddwukrotnie.
– W 2022 r. klienci postawili na multiplatformowość. Ogromnie cieszy nas też dwukrotny wzrost zainteresowania kampaniami na TikToku. Pozwala to bowiem twórcom LifeTube rozwijać się również w krótkich formach wideo – mówi Marytyna Adamus, influencer management director w LTTM.
W 2022 r. LTTM wypłacił twórcom prawie 70 mln zł, w porównaniu do 63 mln zł w 2021
Wzrosły również zarobki zrzeszonych w sieci influencerów z każdego 1000 wyświetleń na YouTube. Dzięki technologii automatyzującej dodawanie reklam oraz odpowiedniej optymalizacji tzw. RPM-y (revenue per mille) wzrosły średnio o 18% w porównaniu do poprzedniego roku. Jak podaje LTTM, dział sprzedaży przepracował ponad 4 tys. briefów od klientów bezpośrednich i agencyjnych.
LTTM ma w swojej bazie ponad 1500 twórców internetowych, działających na niemal wszystkich platformach społecznościowych. Ponad 120 pracuje na wyłączność, a firma odpowiada za ich management. Kanały zrzeszone w sieci LifeTube mają łącznie 240 mln subskrypcji (wzrost o ponad 20 mln rok do roku) i odpowiadają za ponad 12% całej oglądalności YouTube w Polsce. Jednocześnie twórcy LTTM zebrali już prawie 60 mln followersów na Instagramie. Wygenerowali też ponad 3 mld wyświetleń na TikToku, czyli o 1 mld więcej niż w 2022 r.
W porównaniu z ubiegłymi latami wydłużył się również średni czas trwania jednego wyświetlenia materiałów wideo publikowanych przez twórców zrzeszonych w sieci LifeTube. Wyniósł on 6,5 minuty, czyli o minutę więcej niż w 2021 r.
Królowały krótkie, pionowe formy wideo, które odpowiadały już prawie za co piąte wyświetlenie. Jednak wzrost czasu oglądania względem 2021 r. pokazuje, że długa forma wideo nadal potrafi utrzymywać uwagę i ma się świetnie. Nie zmienia tego szybki rozwój TikToka, Reels i YT Shorts.