Lego rozpoczyna kampanię „Ready for Girls” na rzecz równości płci
  • 1
  • 1
13.10.2021

Lego rozpoczyna kampanię „Ready for Girls” na rzecz równości płci

Marka Lego zapowiedziała kampanię „Ready for Girls”. Ma to być hołd dla dziewczynek, które „przebudowują świat poprzez kreatywne rozwiązywanie problemów”.

Kampanię poprzedziło badanie przeprowadzone wśród prawie 7 tys. rodziców i dzieci w wieku od 6 do 14 lat na całym świecie. Wynika z niego, że dziewczęta czują się coraz pewniej, angażując się w różnorodne zabawy i zajęcia twórcze. Z wiekiem jednak powstrzymują je stereotypy społeczne. Według duńskiej firmy społeczeństwo musi przebudować swoje postrzeganie dziewczynek.

Badanie wykazało, że „dziewczęta są gotowe na świat, ale społeczeństwo nie jest gotowe wspierać ich rozwoju poprzez zabawę”. Lego przytoczyło niektóre statystyki. Pokazano m.in., że 74% chłopców i 62% dziewcząt uważa, że niektóre czynności są przeznaczone tylko dla dziewcząt, a inne tylko dla chłopców. 82% dziewcząt i 71% chłopców uważa, że dziewczęta mogą grać w piłkę, a chłopcy uprawiać balet.

Ponadto 85% rodziców częściej myśli o naukowcach i sportowcach jako mężczyznach niż kobietach, a 89% częściej myśli o inżynierach jako mężczyznach niż kobietach.

Lego zauważyło, że dziewczynki podzielają te same wrażenia. Jednocześnie jednak znacznie częściej niż ich rówieśnicy płci męskiej uważają, że szersza gama zawodów jest przeznaczona zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet.

Firma przeprowadziła też ankietę wśród respondentów na temat zabawek, stwierdzając, że klocki Lego są nadal uważane za bardziej odpowiednie dla chłopców niż dla dziewczynek. Spośród ankietowanych 76% stwierdziło, że zachęciłoby do zabawy Lego syna, ale tylko 24% odpowiedziało, że zachęciłoby do tego córkę.

Korzyści z kreatywnej zabawy, takie jak budowanie pewności siebie, kreatywności i umiejętności komunikacyjnych, są odczuwalne przez wszystkie dzieci. Mimo to wciąż doświadczamy odwiecznych stereotypów, które określają zajęcia jako odpowiednie tylko dla jednej konkretnej płci. W Grupie Lego wiemy, że mamy do odegrania rolę w naprawieniu tego. Ta kampania jest jedną z kilku inicjatyw, które wdrażamy, aby zwiększyć świadomość problemu i zapewnić, że zabawa Lego jest jak najbardziej integrująca. Wszystkie dzieci powinny móc osiągnąć swój prawdziwy potencjał twórczy – powiedziała Julia Goldin, CMO Grupy Lego.

Źródło: www.entrepreneur.com

  • 1
na rzecz równości płci

Ruszyła kampania Lego na rzecz równości płci

13 października 2021

  • 0
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
13.10.2021

„Nie wyrzucaj elektrośmieci do śmietnika” – przypomina ekologiczny mural w centrum Warszawy

Elektrośmieci to niezmiennie duży problem nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Według ONZ w 2021 r. każdy mieszkaniec Ziemi generuje średnio 7,6 kg odpadów elektrycznych i elektronicznych, co oznacza, że wytworzymy ich 57 mln ton. Niestety, zaledwie 17% elektrośmieci zawierających mieszankę szkodliwych substancji, ale i cennych materiałów zostanie właściwie zebrane, przetworzone i poddane recyklingowi. 13 października obchodzimy Międzynarodowy Dzień bez Elektrośmieci. Aby zwrócić uwagę na potrzebę prawidłowego postępowania ze zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym, na jednej ze ścian przy ul. Waryńskiego 3 w Warszawie wykonano mural.

12 października 2021