0 1 0 0 0 29.09.2021Bayer wybrał MediaCom do globalnej obsługi mediowejBayer wybrał MediaCom (WPP) jako swoją globalną agencję medialną. Firma została wyłoniona w drodze przetargu.
0 1 0 0 0 29.09.2021Polacy kupują coraz mniej mięsa. Rośnie popularność roślinnych zamienników – pokazuje badanie GfKW pierwszej połowie 2021 r. nastroje konsumentów stopniowo wracają do poziomu sprzed pandemii. Kilka trendów może jednak pozostać z nami na dłużej. Jednym z nich jest stopniowe ograniczanie kupowania mięsa oraz częstsze wybieranie jego roślinnych zamienników. Większa troska o bezpieczeństwo sprawiła również, że chętniej kupujemy mięso w paczkach niż na wagę. Takie dane płyną z analiz „Panelu gospodarstw domowych” GfK Polonia.
0 1 0 0 0 29.09.2021PZU wybrało ID AdvertisingW przetargu PZU zwyciężyła agencja ID Advertising. Będzie obsługiwać ubezpieczyciela w zakresie BTL. Firmy nie ujawniają szczegółów podpisanej umowy.
0 1 0 0 0 29.09.2021Nominowani do Effie Awards Poland 2021Jury 22. edycji Effie Awards Poland przyznało 78 nominacji. Spośród agencji mediowych najwięcej otrzymał Starcom (12), wśród agencji – McCann Poland (7), a wśród reklamodawców ex aequo: McDonald’s (4) i Grupa Maspex (4).
0 1 0 0 0 28.09.2021„Algorytmy traumy” – badanie Fundacji Panoptykon pokazuje, że Facebook napędza lęki internautówFundacja Panoptykon razem z Piotrem Sapieżyńskim, badaczem z University of Northwestern przeprowadziła badanie, które ukazuje, w jaki sposób algorytmy reklamowe na platformach społecznościowych napędzają lęki użytkowników. Wbrew temu, co mówią same platformy – nie ma możliwości efektywnego wyeliminowania niepożądanych treści.
0 5 0 0 0 28.09.202177% internautów kupuje online – pokazuje raport „e-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”Odsetek Polaków robiących zakupy w Sieci wzrósł w stosunku do ubiegłego roku o 4 p.p. – tak wynika z najnowszej fali badania „e-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Raport przygotowany przez Gemiusa we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej ukazuje się po raz dziewiąty. W opracowaniu uwzględnione zostały zmiany zachowań e-konsumentów w związku z pandemią Covid-19.
0 1 0 0 0 28.09.2021Raport IAB Europe „Szersze znaczenie socjoekonomiczne i kulturowe reklamy ukierunkowanej w Europie”Kiedy w Europie wybuchła pandemia Covid-19, ekonomiści przewidywali największe załamanie wydatków na reklamę od czasu wielkiej recesji z 1929 r. Do załamania jednak nie doszło – wydatki na reklamę cyfrową wzrosły o 6,3%. Jak podkreśla dr Daniel Knapp, główny ekonomista IAB Europe i autor najnowszego raportu, miniony rok był eksperymentem na żywym organizmie. W bardzo trudnych warunkach okazało się, że reklama cyfrowa ma nie tylko zasadnicze znaczenie dla gospodarki europejskiej, ale również dalej idącą wartość społeczną i kulturową. Tę często się pomija i nie uwzględnia się jej w konwencjonalnych statystykach.
0 1 0 0 0 28.09.2021W ramach Ad Goes Green opublikowano proekologiczne wytyczne do pracy na planach produkcji reklamowychKlub Producentów Reklamowych SAR rusza z kolejnymi działaniami dotyczącymi inicjatywy Ad Goes Green. W ramach projektu zostały właśnie opublikowane wytyczne do pracy na planach produkcji reklamowych.
0 1 0 0 0 28.09.2021Billboard, na którym siedzi Australijczyk – tak Cadbury promuje batonikMondelez rozpoczął kampanię „Just ask an Aussie”, promującą czekoladowy batonik Caramilk, który tego lata przywędrował do Wielkiej Brytanii z Australii. W brytyjskich miastach pojawiły się billboardy, na których zamontowano specjalne siedzisko. Zasiada na nich Australijczyk.
1 4 0 0 0 28.09.2021Vanilla Ice powraca w kampanii Samsunga i w odświeżonej wersji swojego hitu promuje postawy proekologiczneRaper Vanilla Ice w nowej wersji swojego hitu z lat 90. „Ice Ice Baby” promuje energooszczędne korzystanie z zamrażarki. Nowe dane opublikowane przez firmę Samsung pokazują, że podniesienie temperatury w tych urządzeniach w każdym gospodarstwie domowym Europy o jeden stopień Celsjusza ograniczyłoby emisję o ponad milion ton CO2 rocznie.