Muzyka elektroniczna Zamilskiej w kampanii edukacyjnej o elektrośmieciach
  • 2
  • 2
25.12.2020

Muzyka elektroniczna Zamilskiej w kampanii edukacyjnej o elektrośmieciach

Ruszyła kampania edukacyjna EkoElectro. Jej celem jest zwiększenie wśród młodych ludzi świadomości na temat prawidłowego postępowania z elektrośmieciami. Do współpracy zaangażowano artystkę muzyki elektronicznej – Zamilską, która na potrzeby kampanii stworzyła nowy utwór muzyczny. Można go posłuchać w trakcie rozmowy z botem w Messengerze.

Głównym celem kampanii EkoElectro jest dotarcie z edukacyjnym przekazem do dwudziesto- i trzydziestolatków, aktywnie korzystających z takich sprzętów jak telefony komórkowe i tablety. Wyzwaniem było zainteresowanie młodych ludzi tematem elektrośmieci. Rozwiązaniem stało się stworzenie utworu muzycznego ze znaną i cenioną artystką muzyki elektronicznej – Zamilską. Na język nowoczesnej muzyki przełożona została prośba od Planety o zaangażowanie i pomoc.

Dotarcie do grupy młodych odbiorców miał zapewnić angażujący, interaktywny format kampanii: specjalnie zbudowany bot (w pierwszym etapie kampanii, od 1 do 15 grudnia) oraz strona kampanii na Facebooku (w drugim etapie kampanii, od 16 do 31 grudnia). Motywacją do wejścia w interakcję jest wirtualne spotkanie z Zamilską – artystką, która skomponowała specjalnie na potrzeby kampanii elektroniczny utwór EkoElectro.

– Utwór EkoElectro oparty jest na motywie bijącego serca Planety. To muzyczna próba przybliżenia nas do naturalnego rytmu, o którym często na co dzień zapominaliśmy w ostatnich dziesięcioleciach. To artystyczna forma przypominania o potrzebie zachowania tego rytmu, charakteryzującego świat przyrody, o który jako ludzie musimy bardziej bezkompromisowo dbać – również w swoich codziennych nawykach i działaniach
– wyjaśnia Zamilska.

ZAMILSKA · EkoElectro

Treść edukacyjną przekazuje bot w Messengerze. Informacje podawane są w formie interaktywnej konwersacji wokół muzyki. Odbiorcy angażowani są w bogatą wizualnie konwersację przez kilka dni, a w zamian otrzymują kolejne ścieżki utworu.

W trakcie rozmowy dowiadują się, co zrobić ze starym i nieużywanym już sprzętem elektronicznym i elektrycznym, aby efektywnie i bezpiecznie wykorzystać surowce, które można z niego jeszcze odzyskać. Uczą się, dlaczego istotne jest, aby poddawać go recyklingowi lub utylizacji w określony sposób, i co przez to zyskujemy zarówno w wymiarze ekologicznym, jak i ekonomicznym. Na koniec, po trzech dniach, otrzymują w całości nowy utwór artystki.

Kampania EkoElectro organizowana jest przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa, realizujące w Polsce misję Programu Narodów Zjednoczonych ds. Środowiska (UNEP), działające na rzecz zrównoważonego rozwoju. Współorganizatorem kampanii jest organizacja odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego ElektroEko, a partnerem firma Samsung Polska. Kreacją i realizacją kampanii zajęła się agencja SocialPowers. Bota stworzyła firma Finderstand, materiały wideo wyprodukowało Stream Studio, a kampanię wsparła agencja muzyczna Cord Warszawa.

  • 2
Zamilska i jej muzyka elektroniczna w kampanii EkoElectro

Zamilska i jej muzyka elektroniczna w kampanii EkoElectro

25 grudnia 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
25.12.2020

W pandemii na święta i tak wydamy więcej, niż powinniśmy – European Consumer Payment Report 2020

Pandemia Covid-19 zmniejszyła dochody aż 45% konsumentów w Polsce. Mimo to co czwarta osoba deklaruje, że wyda nawet więcej pieniędzy na święta niż zawsze. Czy koronakryzys zmienił podejście Polaków do wydawania pieniędzy, szczególnie w okresie przedświątecznym? Na to pytanie opowiada firma Intrum z branży windykacji i zarządzania wierzytelnościami, publikując European Consumer Payment Report 2020.

22 grudnia 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
22.12.2020

Przed świętami prawie połowa Polaków szuka promocji i wyprzedaży – „Global State of the Consumer Tracker” Deloitte

Zbliżające się święta Bożego Narodzenia i sylwester mają duży wpływ na zawartość zakupowego koszyka Polaków. Najbliższe dni to większe wydatki na jedzenie i alkohol, ale także na kategorie, z których najczęściej wybieramy prezenty dla bliskich. Według autorów badania firmy doradczej Deloitte „Global State of the Consumer Tracker” o 3 p.p. przybyło konsumentów, którzy więcej wydadzą na odzież i aż o 5 p.p. tych, którzy zwiększą wydatki na elektronikę.