Lech z największym zaufaniem, Tyskie wywołuje najwięcej negatywnych emocji. Sentimenti analizuje komentarze pod postami marek piwnych
  • 0
  • 3
22.08.2019

Lech z największym zaufaniem, Tyskie wywołuje najwięcej negatywnych emocji. Sentimenti analizuje komentarze pod postami marek piwnych

Harnaś, Lech, Tyskie, Perła, Żubr i Żywiec to piwa najczęściej komentowane w czerwcu 2019 r. Firma Sentimenti sprawdziła, jak konsumenci wypowiadają się na stronach najbardziej popularnych marek.

Popularność piwa określono na podstawie aktywności jego strony na Facebooku. W ten sposób wyłoniono szóstkę najczęściej komentowanych marek. Najwięcej odpowiedzi pojawia się pod postami konkursowymi.

Marki piwne na Facebooku – analiza sentymentu
Proporcja negatywnych i pozytywnych komentarzy jest najlepsza w przypadku Żubra. Najmniej satysfakcjonująca jest natomiast (z punktu widzenia świadomości marki) na fan page’u Tyskiego. Wszystkie analizowane marki cechują się jednak przewagą pozytywnych komentarzy.

Natężenie emocji w komentarzach
Model emocji opisywany na skali pozytywna – negatywna zakłada, w ujęciu psychologicznym, jeszcze jeden wymiar: pobudzenia emocjonalnego. Klasyfikacja również go obejmuje – można wskazać posty silnie i słabo nacechowane emocjonalnie.

Lech otrzymał najwięcej komentarzy o wysokim nasyceniu emocjami. Z kolei Harnaś uzyskał najmniej komentarzy świadczących o tym, że piszący mają emocjonalne nastawienie do tego, o czym piszą.

Emocje w komentarzach
Z perspektywy sum wzmianek wyrażających różne emocje nie widać większych różnic między markami. Dostrzegalne jest częste wyrażanie zaskoczenia i złości pod postami Tyskiego oraz radości u Perły czy Żubra.

Porównanie emocji w komentarzach
Marka Harnaś, całkiem dobrze komentowana według wyników analizy sentymentu, pod względem emocji jest zawsze na minusie. Jednocześnie to nie ten fan page uzyskał najmniej wzmianek. W komentarzach pod postami Lecha najczęściej pojawia się zaufanie. Tyskie spotyka się z negatywnymi reakcjami, i to wyrażającymi złość czy wstręt.

Komentujący Żubra zachowują się zupełnie inaczej. Stronią od negatywnych emocji, które z kolei zdarzają się nieco częściej niż przeciętnie pod postami Żywca. A piwo Perła? Wywołuje radość i zaufanie.

Maciej Przybylski

4 tygodnie temu

Można spytać, jaka w ogóle jest metodologia tego badania?

22 sierpnia 2019

  • 0
  • 0
  • 0
  • 0
  • 1
22.08.2019

Ewolucja, a nie rewolucja – zmiana roli działów marketingu w erze transformacji cyfrowej. Badanie Deloitte

Nieustannie rozwijają się technologie, zmieniają się preferencje konsumentów. Wszystko to sprawia, że biznes funkcjonuje dziś w erze klienta. Wpływa to na zmianę roli działów i dyrektorów marketingu. Jak wynika z polskiego badania „CMO Survey” przeprowadzonego przez Deloitte, dla 77 proc. szefów marketingu firm w Polsce priorytetem jest pozycjonowanie i strategia marki.