W kwietniu kolejna edycja IAB HowTo Days: trzy dni z SEM, e-retail i gamingiem
  • 0
  • 1
26.03.2021

W kwietniu kolejna edycja IAB HowTo Days: trzy dni z SEM, e-retail i gamingiem

Konferencja IAB HowTo Days odbędzie się 20–22 kwietnia. Eksperci branżowi wezmą pod lupę zmiany, które dokonały się w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy w trzech obszarach: SEM, e-retail i gaming. Przyjrzymy się, jakie działania musiały ulec modyfikacji w związku z pandemią COVID-19, na jakie rozwiązania postawiły firmy oraz czy wystarczająco szybko i efektywnie nauczyliśmy się je wykorzystywać w codziennej pracy. Wydarzenie odbędzie się w formie online, a każdy dzień poświęcony będzie oddzielnemu obszarowi.

20 kwietnia, podczas pierwszego dnia konferencji IAB HowTo SEM prelekcje wygłoszą eksperci z branży SEO, SEM, content marketingu i analityki internetowej.

– W efekcie pandemii wydatki na SEM dynamicznie rosną i notują rekordowy udział w torcie reklamowym. Zwiększony popyt online w wielu przypadkach wymusił transformację biznesową firm, a zwiększone zainteresowanie zakupami online napędza rynek reklamy w wyszukiwarkach, które są wiodącym źródłem poszukiwania informacji o produktach i usługach. Zaprezentujemy, w jaki sposób firmy wykorzystują digitalizację oraz rozwiązania i narzędzia marketingu w wyszukiwarkach do osiągania swoich celów biznesowych – tłumaczy Sebastian Suma, szef Grupy Roboczej SEM przy IAB Polska, CEO Sempai.

Podczas wydarzenia będzie można:

  • Dowiedzieć się, jakie strategie i taktyki przyjęły polskie firmy w obliczu przyspieszonej digitalizacji biznesu oraz jakie innowacje w obszarze SEO/SEM zaproponowały agencje.
  • Zobaczyć, jak strategicznie i kreatywnie podejść do kampanii SEO i content marketingu w obliczu dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych.
  • Poznać od podszewki kluczową nowość SEO w 2020 r. – Core Web Vitals.
  • Nauczyć się, jak wykorzystywać niestandardowe metody i narzędzia analityczne, żeby jeszcze lepiej zrozumieć efektywność sprzedażową kanałów marketingowych.

21 kwietnia, podczas drugiego dnia konferencji omówione zostaną zagadnienia z obszaru retail w kontekście zmian zachowań konsumenckich wywołanych pandemią COVID-19.

– W tym roku konferencja IAB HowTo E-retail koncentruje się na dynamicznych zmianach obszaru retail w związku z pandemią COVID-19. Pokażemy, czym klient retailowy różni się od klienta e-commerce i jak obecnie obszary online-mobile-offline przenikają i uzupełniają się nawzajem. Polecam to wydarzenie wszystkim przedstawicielom branży retail i FMCG, którzy interesują się najnowszymi trendami oraz chcą dowiedzieć się, jak docierać do klientów: zarówno tych tradycyjnych, jak i e-retailowych – mówi Krzysztof Łuczak, head of retail Grupy Blix, członek Grupy Roboczej Mobile przy IAB Polska.

Uczestnicy wydarzenia:

  • Dowiedzą się, czy klient kupujący online różni się od tego, który kupuje w sklepach stacjonarnych i w jaki sposób docierać do nich z komunikacją.
  • Zobaczą premierę kolejnej edycji raportu 2021 FMCG Brands We Shop by Blix/Kantar, który pokazuje, jakie marki uwielbiają Polacy i po które chętnie sięgają w sklepach.
  • Poznają zagadnienie zmian retailu i zachowań konsumenckich w czasach pandemii.
  • Nauczą się, czym są kampanie drive-to-store i jak wykorzystuje je e-retail.

Trzeci dzień konferencji IAB HowTo Days poświęcony będzie gamingowi. Można go uznać za jedną z wygranych branż pandemii. Nie tylko umocnił swoją pozycję, lecz również wykazuje tendencję zwyżkową praktycznie we wszystkich aspektach. Ideą konferencji jest dostarczenie praktycznej wiedzy na temat gaming marketingu na bazie case studies prelegentów.

– Ogromnie się cieszę i mam zaszczyt zaprosić na kolejną konferencję IAB HowTo Gaming organizowaną przez IAB Polska. Gaming i e-sport można uznać branże, które wygrały podczas pandemii. Wykazały się ogromną elastycznością i akomodacją do nowej rzeczywistości. Stały się też istotnym passion pointem, który wypełnił lukę po innych rozrywkach, ograniczonych pandemią. Intensywny wzrost zainteresowania e-sportem zauważalny jest zarówno wśród marek, które chcą być w tym obszarze teraz obecne i swoje aktywacje kierują właśnie do tej grupy, jak i wśród fanów tej dziedziny – mówi Justyna Oracz, head of communications, Fantasyexpo, szefowa Grupy Roboczej Gry i Esport.

Uczestnicy wydarzenia:

  • Dowiedzą się, w jaki sposób efektywnie komunikować marki poprzez gaming oraz jak gaming wchodzi do mainstreamu.
  • Zobaczą case studies, jak praktycznie można wdrażać gaming do strategii marketingowych.
  • Poznają potencjał e-sportu i gamingu oraz trendy, które je kształtują i rozwijają.
  • Nauczą się, jak skutecznie łączyć marki z gamingiem i zyskiwać uznanie społeczności dla tych działań.

Konferencja IAB HowTo Days organizowana jest w ramach cyklu IAB HowTo – wydarzeń inicjowanych przez członków grup roboczych działających przy IAB Polska. Ich celem jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, prezentacja najnowszych i najlepszych praktyk przez ekspertów, którzy na co dzień zajmują się zagadnieniami z zakresu reklamy internetowej.

Posiadacze certyfikatu DIMAQ otrzymują 20 punktów recertyfikacyjnych za udział w konferencji. Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie howto.iab.org.pl/days/.

Marketing przy Kawie jest patronem medialnym wydarzenia.

  • 1

IAB HowTo Days: trzy dni z SEM, E-retail i gamingiem

26 marca 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
26.03.2021

Rozbieżności oczekiwań w obszarze B2B. Raport Deloitte Digital

Deloitte Digital zwrócił się do firmy Forrester Consulting z prośbą o przeprowadzenie badania wśród sprzedających i kupujących w modelu B2B, aby uzyskać lepszy obraz tego, jak racjonalne i emocjonalne podejście wpływa na proces podejmowania decyzji oraz jak przebiega budowanie i podtrzymywanie zaufania w trakcie relacji B2B. Wyniki badania mogą wskazać firmom B2B elementy, które kupujący rzeczywiście cenią. Pozwoli im to na skupienie się na istotnych inwestycjach i inicjatywach wspierających relacje oparte na emocjach i wyróżni ich na tle konkurencji.