Jak wykorzystać kolor w budowaniu markiJak wykorzystać kolor w budowaniu markiJak wykorzystać kolor w budowaniu markiJak wykorzystać kolor w budowaniu marki
Jakich cech chcesz dodać swojej marce? (fot. Pixabay)

Jak wykorzystać kolor w budowaniu marki

Jak wykorzystać kolor w budowaniu marki
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Jak zmienić odcień logo, aby dotrzeć do młodszych klientów? Czy logo luksusowej marki musi być utrzymane w stonowanych barwach? Dlaczego nadmiar czerwieni w reklamie lakieru do paznokci osłabił siłę komunikatu? Odpowiedzi na te pytania pokazują, że zastosowanie kolorów w marketingu jest coraz bardziej skomplikowane.

Logo powstałej w 1837 roku marki Hermès zachowuje wszystkie zasady identyfikacji wizualnej produktów luksusowych. Tworzy je minimalistyczny rysunek powozu zaprzężonego w parę koni, przed którym stoi elegancko ubrany mężczyzna w cylindrze. Nie pasuje jedynie pomarańczowy – kolor kojarzony z zabawą, radością, lekkością, ciepłem, ale nie z luksusem.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się