Google wprowadza narzędzie do personalizacji reklam – Moje Centrum Reklam
  • 0
  • 1
21.10.2022

Google wprowadza narzędzie do personalizacji reklam – Moje Centrum Reklam

Moje Centrum Reklam Google pozwala na większą kontrolę reklam, blokowanie oraz personalizowanie informacji, na bazie których wyświetlane są reklamy w wyszukiwarce, na YouTube oraz w karcie Discover.

Po zalogowaniu do konta Google można wybrać opcję wyświetlania większej liczby reklam marek i tematów, niwelując jednocześnie częstotliwość pojawiania się mniej interesujących treści. Moje Centrum Reklam ułatwia też zarządzanie reklamami dotyczącymi ofert, na których w danym momencie zależy użytkownikom.

Google zapewnia, że:

  • Przestrzega podstawowych zasad prywatności, które określają, jakie informacje gromadzi, a jakich nie.
  • Nie sprzedaje informacji o użytkownikach.
  • Nie wykorzystuje także treści przechowywanych w aplikacjach takich jak Gmail, Zdjęcia i Dysk do celów reklamowych.

Do personalizacji reklam nie korzysta też z informacji wrażliwych, takich jak stan zdrowia, rasa, religia czy orientacja seksualna.

Nowe narzędzie pozwala zdecydować, jakie rodzaje aktywności użytkowników są wykorzystywane do pokazywania reklam. Wszystko to bez wpływu na doświadczenia z samymi produktami Google. Jeśli użytkownicy nie chcą, by historia wyszukiwań w YouTube była używana do personalizacji reklam, mogą to wyłączyć. Nie będzie to miało wpływu na rekomendacje filmów na kontach. Można też wybrać (lub całkowicie je wyłączyć) i dostosować kategorie wyświetlanych reklam dla określonych grup odbiorców. Mowa o kategoriach takich jak wykształcenie, status związku lub branży, z którą jest się związanym zawodowo.

Czasem można trafić na reklamy firm, które używają narzędzi Google do promowania się na innych witrynach i w aplikacjach. Opcja wyłączenia spersonalizowanych reklam w narzędziu dotyczy tych reklam, które wyświetlają się w ekosystemie Google i poza nim. Będzie automatycznie stosowana na każdym urządzeniu, na którym nastąpi logowanie poprzez konto Google. Jeśli nie jest się natomiast zalogowanym w Google, nadal można zarządzać swoimi preferencjami w Ustawieniach Reklam.

Funkcje narzędzia będą stopniowo udostępniane dla wszystkich użytkowników na świecie.

  • 1
Google wprowadza narzędzie do personalizacji reklam – Moje Centrum Reklam

Google wprowadza narzędzie do personalizacji reklam – Moje Centrum Reklam

21 października 2022

20 października 2022