Ford przenosi globalną obsługę reklamową do Wieden+Kennedy
  • 0
  • 1
20.10.2022

Ford przenosi globalną obsługę reklamową do Wieden+Kennedy

Firma Ford powierzyła agencji reklamowej Wieden+Kennedy globalną obsługę reklamową. Zdecydowała się na nawiązanie współpracy bez formalnego przetargu. Dotychczas globalny budżet marki należał do BBDO.

Niezależna agencja Wieden+Kennedy od 2020 r. obsługiwała Forda w Stanach Zjednoczonych. Teraz przejmie się obsługą kreatywną i tworzeniem strategii marki na całym świecie.

Rzecznik Forda tłumaczył, że powierzenie całej komunikacji jednej agencji ma usprawnić globalną komunikację marki i zapewnić większą wydajność operacyjną.

BBDO (należąca do holdingu Omnicom) będzie dalej współpracowała z Fordem. Zajmie się marketingiem relacji z klientami marki. Agencja obsługiwała Forda od 2018 r., gdy zastąpiła agencję GTB – wieloletniego partnera reklamowego Forda (WPP).

Według szacunków w 2021 r. Ford wydał na reklamę 1,98 mld dol. Daje to 500–600 dol. w przeliczeniu na jeden samochód. Firma planuje w najbliższej przyszłości obniżenie tych kosztów, bo popyt na nowe samochody przewyższa podaż.

  • 1
Ford zmienia BBDO na W+K

Ford przenosi globalną obsługę reklamową do Wieden+Kennedy

20 października 2022

19 października 2022