Globalne agencje reklamowe i marki alkoholowe z inicjatywą uregulowania influencer marketingu w reklamach alkoholu
  • 0
  • 1
16.09.2021

Globalne agencje reklamowe i marki alkoholowe z inicjatywą uregulowania influencer marketingu w reklamach alkoholu

Światowi producenci piwa, wina i napojów spirytusowych oraz globalne agencje reklamowe, PR i influencer marketingu łączą siły, aby określić standardy odpowiedzialności w wykorzystaniu influencerów w reklamie alkoholu. Deklaracje podpisały m.in. Carlsberg Group, Pernod Ricard, Diageo, Dentsu, McCann czy Publicis Groupe.

Influencerzy współpracujący z markami będą podlegać pierwszemu w branży globalnemu zestawowi standardów dotyczących influencer marketingu. Partnerstwo ma na celu podjęcie konkretnych kroków, które uniemożliwią nieletnim oglądanie reklam alkoholu w Internecie i zmniejszą szkodliwe picie wśród dorosłych.

W podpisanej deklaracji firmy deklarują m.in.:

  • przejrzystość – wyraźne oznaczenie postów sponsorowanych jako treści marketingowych,
  • przestrzeganie lokalnych przepisów prawa,
  • niepromowanie zachowań niezgodnych z prawem lub nadmiernej konsumpcji,
  • niełączenie produktów alkoholowych z sukcesem społecznym czy seksualnym,
  • uniemożliwienie zakupu i dostępu do treści promujących alkohol osobom niepełnoletnim,
  • promowanie odpowiedzialnego spożywania alkoholu.

Marki alkoholowe i agencje zobowiązały się do włączenia tych standardów do podpisywanych umów i praktyki. Ponadto deklarują, że dołożą wszelkich starań, by upewnić się, że angażowani do kampanii influencerzy nie mają reputacji powiązanej ze szkodliwym piciem. Będą też monitorować posty influencerów, a jeśli zajdzie potrzeba, poproszą o poprawienie lub usunięcie wpisów, które nie są zgodne ze standardami.

Marki i agencje zapewniają też, że będą prowadzić regularne audyty i monitorować kampanie pod kątem zgodności z założeniami. Influencerzy otrzymają z kolei możliwość przekazania informacji zwrotnej, by mogli zgłaszać wszelkie problemy związane z odpowiedzialnym piciem.

Globalna inicjatywa zainicjowana przez International Alliance for Responsible Drinking (IARD)

Źródło: www.iard.org

  • 1
marki alkoholowe z inicjatywą uregulowania influencer marketingu

Marki alkoholowe z inicjatywą uregulowania influencer marketingu

16 września 2021

  • 0
  • 6
  • 0
  • 0
  • 0
16.09.2021

Największe sieci handlowe łagodzą skutki inflacji dla klientów – pokazuje badanie „Koszyk zakupowy” ASM Sales Force Agency

Inflacja w sierpniu osiągnęła w Polsce poziom najwyższy od dwudziestu lat. Sieci handlowe najwyraźniej postanowiły złagodzić nieco wzrost cen zauważany przez klientów, wprowadzając szereg akcji promocyjnych, w tym pod hasłem „Back to school”. Jak wynika z najnowszego raportu „Koszyk zakupowy” ASM Sales Force Agency, średnie ceny analizowanych produktów spadły w sierpniu o 2,4% wobec lipca. Zakupy spożywcze przez Internet są wciąż najdroższe. Auchan znalazł się ponownie na pozycji lidera w rankingu najtańszych sieci handlowych.

15 września 2021