Generacja Z lepiej niż starsi przywołuje obejrzane reklamy
AdvertisementAdvertisement
  • 0
  • 1
15.09.2020

Generacja Z lepiej niż starsi przywołuje obejrzane reklamy

Mówi się, że pokolenie Z ma w porównaniu do innych większe problemy z koncentracją. A jednak przedstawiciele tego pokolenia, czyli osoby o sile nabywczej 1,2 bln dol., są w stanie lepiej przypominać sobie reklamy niż starsi odbiorcy. To główny wniosek z badania Kantar Media i firmy Snap.

Według badania przedstawiciele pokolenia Z poświęcają mniej czasu treściom, które można pominąć, niż milenialsi czy przedstawiciele pokoleń X i baby boomer. Generacja Z lepiej je jednak zapamiętuje. Dotyczy to zarówno treści reklamowych, jak i innych przekazów. 59% przedstawicieli pokolenia Z poprawnie przypomniało sobie reklamodawcę w porównaniu z 57% przedstawicieli milenialsów i 47% pokolenia X.

Przedstawiciele pokolenia Z nie tylko byli w stanie przypomnieć sobie treści reklamowe lepiej niż starsze pokolenia. Lepiej też rozpoznawali reklamy po obejrzeniu mniej niż dwóch sekund.

Ponad połowa (60%) badanych z generacji Z stwierdziła ponadto, że ich ulubiona marka była im polecana przez rodzinę i przyjaciół. O tym samym wspomniało 52% badanych milenialsów oraz 39% z pokolenia X i starszych. Ustanowienie rzeczników marek w kręgu społecznym pokolenia Z może być zatem ważne dla reklamodawców.

Źródło: www.bandt.com.au

  • 1
generacja Z

Generacja Z lepiej przywołuje reklamy niż starsi

Michał Kociankowski

2 miesiące temu

Czy to nie wynika po prostu z lepszej sprawności percepcyjnej, związanej z wiekiem? Uczą się jeszcze, ciągle muszą coś zapamiętywać. Za 10 lat może im po prostu minie?

15 września 2020

14 września 2020