- 1
- 1
Fundacja Hospicjum Onkologiczne z kampanią o życiu tych, którzy odchodzą
Ruszyła kampania społeczna Fundacji Hospicjum Onkologiczne. Jej celem jest pozyskanie 1,5% podatku oraz przełamywanie tabu związanego z codziennością pacjentów hospicjum.
Hasło tegorocznej kampanii brzmi: „Czym zajmuje się umierający człowiek?”. Odpowiedź na to pytanie jest prosta – życiem. Codzienność pacjenta hospicjum to nie tylko cierpienie, to również zwyczajne chwile. Kampania zachęca do przekazywania 1,5% podatku dochodowego na rzecz FHO oraz przybliża ważny społecznie, a często pomijany w dyskursie publicznym temat życia tych, którzy odchodzą.
– W tegorocznej kampanii wyszliśmy od spostrzeżenia, że śmierć jest częścią życia, a życie częścią umierania. Staraliśmy się tę myśl zobrazować zarówno w spotach (radiowym i internetowym), jak i na plakatach, które w formie ogłoszeń pojawią się w prasie i przestrzeni publicznej. Naszym celem stała się próba zmiany optyki w postrzeganiu osób przebywających w hospicjum. Ich codzienność to nie tylko zabiegi, badania, strach i ból. To także chwile, które stanowią esencję codzienności wszystkich, bez wyjątku. Dlatego przekazując 1,5% Fundacji Hospicjum Onkologiczne, pomagamy tak naprawdę tym, którzy umierają… żyć – mówi Mariusz Koryciński, współtwórca kampanii (Grey Group Poland).
W tegorocznej odsłonie spotu narratorką została znana z ról dubbingowych Aleksandra Kowalicka. Artystka po raz pierwszy wsparła akcję warszawskiego hospicjum, użyczając swojego głosu.
– W naszej kampanii zachęcamy do wspierania pacjentów hospicjum oraz podkreślamy, że umieranie jest naturalną częścią życia. Choć kojarzy się ono głównie ze smutkiem i strachem, nasze doświadczenie pokazuje nam, że w hospicjum jest miejsce na radość, uśmiech, celebrowanie danych nam chwil. W FHO wierzymy, że każda z tych chwil jest bezcenna, dlatego dbamy, by nasi pacjenci byli otoczeni ciepłem i zrozumieniem. Zapewniamy im życie w godności i bez bólu. Jednak każdego miesiąca potrzebujemy 100 tys. zł, aby utrzymać ten poziom opieki. Dlatego prosimy o wsparcie i przekazanie nam 1,5% podatku – mówi Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne.
Kampanię dla Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa (FHO) po raz czwarty przygotowała pro bono agencja Grey Group Poland
W zeszłych latach ukazały się trzy kampanie:
- „Umieram, ale jestem szczęśliwy” (2023),
- „Spokojne umieranie” (2022),
- „Umieranie to podróż w nieznane” (2021).
Z ramienia Grey Group Polska za kampanię odpowiadali: Emilia Ishizaka i Mariusz Koryciński (kreacja) oraz Anna Jóźwiak (CS). Za działania komunikacyjne kampanii, także na zasadach pro bono, odpowiada agencja Ogilvy PR Polska. Spot udźwiękowiła Efektura. Wsparcia w zakresie planowania mediów udzieliła agencja Mindshare Poland.
- 1