Facebook, YouTube, Instagram – użytkownicy social mediów pozostają wierni tym samym platformom
  • 0
  • 1
15.05.2023

Facebook, YouTube, Instagram – użytkownicy social mediów pozostają wierni tym samym platformom

Ostatnie trzy lata zmieniło postrzeganie mediów społecznościowych, ale podium ulubionych platform pozostaje bez zmian. W czołówce nadal znajduje się Facebook, YouTube oraz Instagram. Mocno zyskał TikTok – tak wynika z badania agencji marketingu influencerskiego BrandLift.

W ciągu ostatnich lat świat bardzo się zmienił, ale użytkownicy social mediów pozostają wierni tym samym platformom. Numerem jeden cały czas pozostaje Facebook – w badaniu wskazał go co drugi Polak (50 proc.). Na drugim miejscu znalazł się YouTube. W ciągu trzech lat zdobył o 6 punktów procentowych więcej (wskazało go 18 proc. badanych). Na trzeciej pozycji plasuje się Instagram, który pozostaje ulubionym medium dla 17 proc. Polaków.

Uwagę przyciąga najmłodsza platforma, czyli TikTok. Przez trzy lata potroił liczbę użytkowników. Wskazania TikToka jako ulubione medium społecznościowe:

  • 2019: 0%
  • 2023: 8%

Jednak mimo wszystko nie prześcignął on czołowych social mediów.

– Świat social mediów bardzo często jest nieprzewidywalny. Mimo to konsumenci przywiązują się do platform i to na nich poszukują zarówno najnowszych trendów, inspiracji, jak i pomysłów na spędzanie wolnego czasu. Wiele osób prognozowało, że TikTok ze względu na rosnącą popularność zdominuje rynek, a tym samym wyprzedzi swoją konkurencję. Okazuje się, że nie jest to taka prosta droga. TikTok ze względu na specyficzny content, jak i dość młodą grupę odbiorców nie zagarnął wszystkich użytkowników – wyjaśnia Karina Hertel, partner zarządzający BrandLift.

Każdy z serwisów social media ma swoją specyfikę

Mimo to na większości z nich użytkownicy najczęściej wchodzą w bardzo podobne, pasywne interakcje – przeglądanie contentu i ewentualnie lajkowanie.

Jak się jednak okazuje, zarówno na Instagramie (36 proc.), jak i platformie YouTube (38 proc.) najistotniejszym obszarem w zakresie porad influencerskich są przepisy kulinarne. 34 proc. z nas poszukuje na Instagramie porad z obszaru beauty. Z kolei 26 proc. sięga po materiały wideo udostępnione na YouTube, by dowiedzieć się czegoś więcej o sprzęcie elektronicznym.

Na TikToka również najczęściej zaglądamy, aby śledzić:

  • przepisy i porady kulinarne (30 proc.),
  • porady z obszaru zdrowia i dobrego samopoczucia (29 proc.),
  • sfera beauty (26 proc.).

Badanie

Badanie „Rola mediów społecznościowych w działalności influencerskiej. Raport BrandLift” przeprowadzone na grupie 1173 użytkowników Instagrama.

  • 1
Użytkownicy social mediów pozostają wierni tym samym platformom

Facebook, YouTube, Instagram, TikTok - użytkownicy social media pozostają wierni tym samym platformom

15 maja 2023

  • 0
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
15.05.2023

Janina Bąk, Marcin Prokop, Martyna Zastawna i ponad 100 wybitnych ekspertów. Znamy szczegółową agendę Forum IAB 2023

Czy AI ma talent? Jak wyrazistość światopoglądowa może stać się elementem premiumizacji marki? Czy green business jest rzeczywiście green? Jak wygrać w e-commerce w czasach recesji i kryzysu? Z tymi i innymi pytaniami zmierzy się ponad 100 prelegentów na czterech scenach Forum IAB 2023. Właśnie poznaliśmy szczegółową agendę. Wydarzenie odbędzie się już 30–31 maja w Warszawie.

14 maja 2023

13 maja 2023