- 0
- 1
Doritos kończy kampanię z transpłciową influencerką na wieść o jej dawnych tweetach
Marka chipsów Doritos (PepsiCo) po fali krytyki zakończyła kampanię z udziałem transpłciowej influencerki i piosenkarki z Hiszpanii – Samanthy Hudson. Niektórzy konsumenci protestowali w internecie pod hashtagiem #BoycottDoritos.
Wszystko zaczęło się od krótkiego wideo marki zamieszczonego w mediach społecznościowych. Był to film z cyklu „Crunch Talks”. Gościem trwającego niecałą minutę odcinka była 24-letnia hiszpańska influencerka Samantha Hudson. Po kilku dniach film zniknął z profilu Hudson na Instagramie.
Część użytkowników X zaczęła nawoływać do bojkotu marki. Powodem miały być treści opublikowane przez Hudson przed laty. Według magazynu „Rolling Stone” w 2015 r. miała ona tweetować o chęci robienia „zdeprawowanych rzeczy” z 12-letnią dziewczynką. Oryginalne treści zostały usunięte, po serwisie krążyły jedynie zrzuty ekranu.
Zgodnie z relacją „Rolling Stone” Hudson wyraziła skruchę za te tweety. Post odnoszący się do jej wcześniejszych komentarzy, który został opublikowany w 2021 r., nie jest już jednak dostępny na jej stronie.
Atmosferę podgrzał sam występ w wideo Doritos. Hudson radykalnie wypowiada się w nim za „zniesieniem, zniszczeniem i wyeliminowaniem tradycyjnej monogamicznej rodziny nuklearnej”.
PepsiCo, właściciel marki Doritos napisał w oświadczeniu, że zakończył kampanię z Hudson po tym, jak otrzymał informację o jej dawnych tweetach.
- 1