Doritos kończy kampanię z transpłciową influencerką na wieść o jej dawnych tweetach
  • 0
  • 1
11.03.2024

Doritos kończy kampanię z transpłciową influencerką na wieść o jej dawnych tweetach

Marka chipsów Doritos (PepsiCo) po fali krytyki zakończyła kampanię z udziałem transpłciowej influencerki i piosenkarki z Hiszpanii – Samanthy Hudson. Niektórzy konsumenci protestowali w internecie pod hashtagiem #BoycottDoritos.

Wszystko zaczęło się od krótkiego wideo marki zamieszczonego w mediach społecznościowych. Był to film z cyklu „Crunch Talks”. Gościem trwającego niecałą minutę odcinka była 24-letnia hiszpańska influencerka Samantha Hudson. Po kilku dniach film zniknął z profilu Hudson na Instagramie.

Część użytkowników X zaczęła nawoływać do bojkotu marki. Powodem miały być treści opublikowane przez Hudson przed laty. Według magazynu „Rolling Stone” w 2015 r. miała ona tweetować o chęci robienia „zdeprawowanych rzeczy” z 12-letnią dziewczynką. Oryginalne treści zostały usunięte, po serwisie krążyły jedynie zrzuty ekranu.

Zgodnie z relacją „Rolling Stone” Hudson wyraziła skruchę za te tweety. Post odnoszący się do jej wcześniejszych komentarzy, który został opublikowany w 2021 r., nie jest już jednak dostępny na jej stronie.

Atmosferę podgrzał sam występ w wideo Doritos. Hudson radykalnie wypowiada się w nim za „zniesieniem, zniszczeniem i wyeliminowaniem tradycyjnej monogamicznej rodziny nuklearnej”.

PepsiCo, właściciel marki Doritos napisał w oświadczeniu, że zakończył kampanię z Hudson po tym, jak otrzymał informację o jej dawnych tweetach.

  • 1
Doritos krytykowany za współpracę z transpłciową influencerką Samanthą Hudson

Doritos krytykowany za współpracę z transpłciową influencerką Samanthą Hudson

10 marca 2024

9 marca 2024

8 marca 2024