Decathlon da produktom drugie życie w ramach usługi 2nd Life
  • 0
  • 4
14.09.2021

Decathlon da produktom drugie życie w ramach usługi 2nd Life

Marka Decathlon wprowadziła w swoich sklepach i na stronie www.secondlife.decathlon.pl koncept 2nd Life. Polega on na sprzedaży produktów, którym dano drugie życie.

Usługa 2nd Life ma na celu wydłużenie cyklu życia przedmiotów sprzedawanych przez Decathlon. Jak przekonuje firma, idea narodziła się z poczucia odpowiedzialności za produkty wprowadzane przez markę do obiegu. W ramach usługi oferowane są sprzęty, które nie mogą już być traktowane jak nowe, ale wciąż prezentują na tyle dużą wartość, że po odpowiednim serwisie i sprawdzeniu pod kątem bezpieczeństwa mogą trafić ponownie do sprzedaży. Sprzedawane więc będą produkty po testach, ekspozycyjne, z niewielkimi uszkodzeniami powstałymi podczas dostawy i po zwrotach od klientów.

Jak to działa? Konsument wchodzi na stronę www.secondlife.decathlon.pl lub do sklepu stacjonarnego, gdzie może zobaczyć produkty wystawione w ramach usługi 2nd Life. Sprzęty dostępne są do sprzedaży w sklepach stacjonarnych w specjalnej strefie. Na każdym produkcie, który ponownie trafił do obiegu, znajduje się etykieta z informacją o pochodzeniu i uszkodzeniu. Produkt sprzedawany jest w kasie, a obrót ze sprzedaży wlicza się w obrót sklepu. Obecnie Decathlon pilotażowo odkupuje rowery od swoich klientów, nadając im po serwisie drugie życie. Usługa testowana jest w warszawskim sklepie na Targówku.

Troska o planetę jest dla nas niezwykle ważna. Jako globalny producent i dystrybutor sprzętu sportowego zdajemy sobie sprawę z naszego wpływu na środowisko naturalne. To dlatego robimy wszystko, aby tworzone przez nas produkty były jak najbardziej ekologiczne. 2nd Life to usługa, na której skorzystają wszyscy – zarówno środowisko dzięki zniwelowaniu ilości odpadów, jak i klient, który kupi produkty w bardziej atrakcyjnych cenach. Także Decathlon, który ograniczy koszty zniszczeń – mówi Agnieszka Dusza-Sabadasz, lider projektu 2nd Life w Decathlon Polska.

  • 4
2nd Life

Decathlon rusza z usługą 2nd Life

Ania

2 tygodnie temu

Czy To nie jest tak, że Decathlon pod szyldem akcji CSR i dbałości o środowisko znalazł sposób, by sprzedawać uszkodzone rzeczy? :) Czyli dobrze skrojona akcja, ubrana w okrągłe zdania, ale cel jak zawsze taki sam.

Rozwiń komentarze

14 września 2021

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 2
14.09.2021

ARC Rynek i Opinia: Polacy obawiają się zmian klimatycznych

86% Polaków wierzy w globalne ocieplenie, a 76% obawia się jego skutków. Badani są zdania, że do globalnego ocieplenia przyczyniły się zarówno naturalne zmiany klimatyczne, jak i działania człowieka. Jednak tylko 16% uważa, że każdy z nas może mieć wpływ na sytuację klimatyczną. Najwięcej osób (36%) twierdzi, że realnie przeciw zmianom klimatycznym mogą coś zrobić najbogatsze kraje świata – wynika z badania ARC Rynek i Opinia, zrealizowanego pod patronatem merytorycznym Go Responsible.