Czy przyjaźń w pracy jest możliwa – kampania employer brandingowa McDonald’s
  • 1
  • 2
15.04.2024

Czy przyjaźń w pracy jest możliwa – kampania employer brandingowa McDonald’s

Kampania employer brandingowa pod hasłem „McDonald’s. Przyjaźń od kuchni” pokazuje parę przyjaciół. To Kris i Miki, którzy pracują w jednym z lokali sieci.

Na znaczenie pozytywnych relacji wśród młodych pokoleń wskazuje badanie* przeprowadzone przez dr Ewę Jarczewską-Gerc i agencję Research & Grow we współpracy z McDonald’s Polska. Brali w nim udział pracownicy gastronomii w wieku 18–35 lat. Analizowano w nim m.in. motywację i potrzeby osób pracujących w tej branży. To właśnie atmosfera okazała się jednym z decydujących czynników podjęcia zatrudnienia.

Jak wskazują wyniki badania – to, czego młodzi potrzebują w pracy, to przede wszystkim:

  • dobre relacje ze współpracownikami (86% badanych),
  • miła atmosfera w zespole (84% wskazań),
  • pochwały od przełożonych (81% respondentów) oraz koleżanek i kolegów (78%).

Pracę w gastronomii wybierają m.in. ze względu możliwość poznania ciekawych ludzi (77%).

Z kolei pracownicy McDonald’s bardziej niż inne badane osoby czują, że mogą być szczerzy z koleżankami i kolegami z pracy (74% vs 68%) i bardziej im ufają (76% vs 68%). Częściej niż inni wskazują też, że są zadowoleni z relacji z przełożonymi (79% vs 71%) i doceniają atmosferę w pracy (82% vs 78%).

O tym, jak ważne są relacje w pracy, mówi współautorka badania:

– Poza rodziną, często to właśnie ludzie z pracy są osobami, z którymi spędzamy najwięcej czasu. Dlatego kluczowe dla naszego ogólnego samopoczucia jest to, aby czuć się wartościową i szanowaną częścią zespołu. Potrzeba zrozumienia i wsparcia są bliskie każdemu z nas, niezależnie od wieku czy zajmowanego stanowiska. Dobry pracodawca powinien zadbać o zapewnienie pracownikom możliwości rozwoju we wspierającej atmosferze – zauważa dr Ewa Jarczewska-Gerc.

W ramach kampanii zaplanowano emisję spotu w telewizji, kinie i na platformach VOD. Uzupełnieniem są działania marketingowe obejmujące digital, social media i reklamę OOH. Za strategię oraz realizację kampanii odpowiada agencja DDB, a produkcję zrealizował dom produkcyjny Lucky Luciano. Planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu OMD, social media obsługuje Dentsu Creative (Isobar). Działania PR prowadzone są przez agencję 24/7Communication.

  • 2
Kampania employer branding pod hasłem „McDonald’s. Przyjaźń od kuchni”

Kampania employer branding pod hasłem „McDonald’s. Przyjaźń od kuchni”

Kampania employer branding pod hasłem „McDonald’s. Przyjaźń od kuchni”

15 kwietnia 2024

14 kwietnia 2024

12 kwietnia 2024

11 kwietnia 2024