- 0
- 1
Bricomarché z nowym konceptem supermarketów
Bricomarché wprowadza zupełnie nowy koncept swoich supermarketów z kategorii „dom i ogród”. Sieć na nowo zaprojektowała układ sklepu, tworząc wyraźną ścieżkę klienta i ułatwiając mu zapoznanie się z pełną ofertą produktową.
Nowy koncept to inny layout oraz odświeżony wygląd. Głównym wyróżnikiem jest ścieżka odpowiadająca cyklowi życia projektu remontowego. W nowej odsłonie będą otwierane wszystkie placówki spod szyldu Bricomarché w Polsce.
Koncept powstał we współpracy z firmą doradczą PricewaterhouseCoopers. Obecny układ został zaprojektowany tak, by przeprowadzać klienta przez kolejne działy analogicznie do kolejnych etapów remontu. Sklep będzie podzielony na 6 obszarów:
- strefa sezonowa,
- inspiracje,
- technika i instalacje,
- materiały wykończeniowe,
- narzędzia do pracy,
- sprzątanie i AGD.
Zachowane przy tym zostaną dwie niezależne misje zakupowe – zagospodarowanie ogrodu i materiały budowlane. Zyskają one większą powierzchnię zarówno w środku, jak i na zewnątrz obiektu.
Zanim zaprojektowano ostateczny układ sklepu, sieć przeanalizowała wszystkie 56 rodzin produktowych w swojej ofercie. Spośród nich wybrano 8 najważniejszych dla klientów, nazywanych gamami desygnacyjnymi:
- elektronarzędzia,
- gospodarstwo domowe,
- płytki,
- stolarka,
- farby,
- plener,
- nawozy i środki ochrony,
- kwiaciarstwo.
Gamy te mają wyróżniać sieć i budować wizerunek sklepu specjalistycznego. Mają ponadto sprawić, że Bricomarché stanie się marketem DIY pierwszego wyboru.
Nowa ścieżka klienta jest zgodna z kluczowymi powiązaniami rodzin produktowych i ma budować przewagę konkurencyjną sieci. Wśród pozostałych udogodnień są m.in.:
- przestronna ekspozycja sezonowa,
- optymalne oświetlenie,
- funkcjonalny układ regałów,
- czytelna nawigacja po sklepie.
Ważną część stanowić będzie strefa hobby. Wnętrze sklepu w nowym koncepcie zyska nowoczesną formę, zgodną z aktualnymi trendami aranżacyjnymi.
Badania przeprowadzone przez Bricomarché w sklepie testowym potwierdzają, że koncept został dobrze przyjęty przez klientów. Najbardziej doceniają w nim czytelność prezentowanej oferty.
Bricomarché pracuje obecnie nad czterema nowymi formatami sklepów o powierzchni 1000, 1500, 2000 oraz 3200 mkw. Nowe placówki mają charakteryzować się niskimi kosztami eksploatacji oraz łatwością rozbudowy.
- 1