Bricomarché z nowym konceptem supermarketów
  • 0
  • 1
4.08.2022

Bricomarché z nowym konceptem supermarketów

Bricomarché wprowadza zupełnie nowy koncept swoich supermarketów z kategorii „dom i ogród”. Sieć na nowo zaprojektowała układ sklepu, tworząc wyraźną ścieżkę klienta i ułatwiając mu zapoznanie się z pełną ofertą produktową.

Nowy koncept to inny layout oraz odświeżony wygląd. Głównym wyróżnikiem jest ścieżka odpowiadająca cyklowi życia projektu remontowego. W nowej odsłonie będą otwierane wszystkie placówki spod szyldu Bricomarché w Polsce.

Koncept powstał we współpracy z firmą doradczą PricewaterhouseCoopers. Obecny układ został zaprojektowany tak, by przeprowadzać klienta przez kolejne działy analogicznie do kolejnych etapów remontu. Sklep będzie podzielony na 6 obszarów:

  • strefa sezonowa,
  • inspiracje,
  • technika i instalacje,
  • materiały wykończeniowe,
  • narzędzia do pracy,
  • sprzątanie i AGD.

Zachowane przy tym zostaną dwie niezależne misje zakupowe – zagospodarowanie ogrodu i materiały budowlane. Zyskają one większą powierzchnię zarówno w środku, jak i na zewnątrz obiektu.

Zanim zaprojektowano ostateczny układ sklepu, sieć przeanalizowała wszystkie 56 rodzin produktowych w swojej ofercie. Spośród nich wybrano 8 najważniejszych dla klientów, nazywanych gamami desygnacyjnymi:

  • elektronarzędzia,
  • gospodarstwo domowe,
  • płytki,
  • stolarka,
  • farby,
  • plener,
  • nawozy i środki ochrony,
  • kwiaciarstwo.

Gamy te mają wyróżniać sieć i budować wizerunek sklepu specjalistycznego. Mają ponadto sprawić, że Bricomarché stanie się marketem DIY pierwszego wyboru.

Nowa ścieżka klienta jest zgodna z kluczowymi powiązaniami rodzin produktowych i ma budować przewagę konkurencyjną sieci. Wśród pozostałych udogodnień są m.in.:

  • przestronna ekspozycja sezonowa,
  • optymalne oświetlenie,
  • funkcjonalny układ regałów,
  • czytelna nawigacja po sklepie.

Ważną część stanowić będzie strefa hobby. Wnętrze sklepu w nowym koncepcie zyska nowoczesną formę, zgodną z aktualnymi trendami aranżacyjnymi.

Badania przeprowadzone przez Bricomarché w sklepie testowym potwierdzają, że koncept został dobrze przyjęty przez klientów. Najbardziej doceniają w nim czytelność prezentowanej oferty.

Bricomarché pracuje obecnie nad czterema nowymi formatami sklepów o powierzchni 1000, 1500, 2000 oraz 3200 mkw. Nowe placówki mają charakteryzować się niskimi kosztami eksploatacji oraz łatwością rozbudowy.

  • 1
Bricomarché z nowym konceptem supermarketów

Bricomarché z nowym konceptem supermarketów

 

4 sierpnia 2022

3 sierpnia 2022