Bezpieczeństwo w sieci, cyberwojna, fake newsy tematami 22 Kongresu Profesjonalistów Public Relations
  • 0
  • 4
23.09.2022

Bezpieczeństwo w sieci, cyberwojna, fake newsy tematami 22 Kongresu Profesjonalistów Public Relations

Po raz 22. w Rzeszowie spotkali się specjaliści branży public relations z całego kraju. Podczas konferencji, która miała miejsce 15 i 16 września, poruszone zostały takie zagadnienia jak dezinformacja i cyberbezpieczeństwo. Eksperci dyskutowali także o narzędziach wspomagających reagowanie w sytuacji kryzysu wizerunkowego oraz o cyberatakach, które dla firm stanowią poważne zagrożenie w dobie cyfryzacji.

Specjaliści komunikacji wygłosili kilkanaście prelekcji m.in. o sposobach walki z tym problemem. To temat, który zdominował media, zwłaszcza od czasu rozpoczęcia wojny w Ukrainie.

O technologiach w komunikowaniu i wyzwaniach, jakie czekają specjalistów od public relations, opowiadał Sebastian Bykowski, prezes zarządu i dyrektor generalny Press-Service Monitoring & More:

Stawiamy sobie pewne wyzwania dotyczące zmiany w branży PR, bo wiemy, że narzędzia, które do tej pory wykorzystywaliśmy, są niewystarczające. W świecie przepełnionym informacjami nie da się inspirować bez wywoływania emocji. Największym i najtrudniejszym wyzwaniem PR-owca jest przykucie uwagi odbiorcy dłużej niż na kilka sekund – mówił ekspert od monitoringu mediów,

Debatę na temat dezinformacji poprowadził Tomasz Kułakowski. To rzecznik prasowy marki Krynica Vitamin i były wieloletni korespondent Polsatu w Moskwie.

Dezinformacja chowa się za maską. Dezinformacja nie zna granic, bo ktokolwiek może dezinformować skądkolwiek – powiedział, rozpoczynając debatę.

Swoją definicję tego zjawiska zaprezentowała również Karolina Łuczak, kierownik Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, rzeczniczka prasowa firmy Provident Polska.

Manipulowanie informacjami występuje nie tylko w polityce, ale również w naszym codziennym życiu. Patrząc na media społecznościowe, na co dzień możemy spotykać się z fake newsami. Bardzo często nie odróżniamy opinii od informacji. To jest bardzo duży problem, bo kształtujemy ją na podstawie wypowiedzi użytkowników internetu.

Małgorzata Bajer, dyrektor ds. komunikacji, promocji i marketingu, rzecznik prasowy stadionu PGE Narodowy wskazała, że dezinformacja to:

…manipulowanie przekazem, manipulowanie prawdziwymi informacjami, które w danym przekazie występują w znikomej ilości.

Cyberbezpieczeństwo, bezpieczeństwo w sieci

Ten temat zdominował drugi dzień kongresu. Dyskusja o zagrożeniach związanych z funkcjonowaniem w sieci została podjęta m.in. w debacie „Cyberbezpieczeństwo jako wyzwanie dla procesów komunikacyjnych XXI wieku”. Prowadziła ją Nell Przybylska, dyrektor ds. PR i komunikacji w Fundacji Digital Poland. Na pytanie, jak uniknąć pułapek i kryzysu wizerunkowego w czasie cyberataku, odpowiadali:

  • Magdalena Grochala, ekspertka w zakresie komunikacji i public relations, Symetria PR;
  • Mariusz Prociewicz, CISO w Silky Coders, Grupa Kapitałowa LPP.

Z kolei o cyberbezpieczeństwie jako elemencie budowy tożsamości korporacyjnej opowiadała Anna Olszewska, dyrektor departamentu komunikacji w Krajowej Izbie Rozliczeniowej.

Na koniec o fake newsach opowiedział również gość specjalny kongresu. Był nim podpułkownik Brett Lea – oficer ds. public affairs w 82. Dywizji Powietrznodesantowej armii amerykańskiej. Wykładowca historii wojskowości w Akademii Wojskowej Stanów Zjednoczonych w West Point wyjaśnił, jak wygląda sposób komunikacji z mediami i społecznością lokalną w czasie trwania wojny.

Kongres Profesjonalistów Public Relations od ponad dwóch dekad łączy środowisko PR

Jego organizatorem jest firma Newsline. Dwudziestemu drugiemu spotkaniu specjalistów z branży public relations patronowali: Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Partnerem Strategicznym był Totalizator Sportowy. Sponsor główny to Press-Service Monitoring & More. Partnerem głównym jest PKN Orlen. Partnerem merytorycznym kongresu był Uniwersytet Warszawski (Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii). Pozostali partnerzy to: PGE Narodowy, Orange Polska, Rzeszów – Stolica Innowacji, Województwo Podkarpackie, Ideo Sp. z o.o., Ideo Force.

Partner logistyczny: Ford Polska. Partner medialny: Polska Agencja Prasowa. Marketing przy Kawie był w gronie patronów medialnych.

  • 4
22 Kongres Profesjonalistów PR. Temat: bezpieczeństwo w sieci

22 Kongres Profesjonalistów PR. Temat: bezpieczeństwo w sieci

22 Kongres Profesjonalistów PR. Temat: bezpieczeństwo w sieci
22 Kongres Profesjonalistów PR. Temat: bezpieczeństwo w sieci
22 Kongres Profesjonalistów PR. Temat: bezpieczeństwo w sieci

23 września 2022

  • 1
  • 2
  • 0
  • 0
  • 0
23.09.2022

W środowisku i po robocie – kampania Pracuj.pl

Od 19 września kandydaci i pracodawcy z całej Polski mogą śledzić najnowszą odsłonę kampanii „W środowisku Pracuj.pl”. Zwierzęcy bohaterowie, symbolizujący zawody i wyzwania spotykane na ścieżce kariery, powracają w animowanych spotach i w formie internetowych awatarów. Nowością towarzyszącą jesiennej kampanii jest inicjatywa „Po Robocie”. Pracuj.pl wraz z partnerami zachęcają do różnych form odpoczynku po pracy. Serwis promować się będzie także m.in. w sklepach sieci Biedronka w całej Polsce.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
23.09.2022

Laureaci E-Commerce Polska Awards 2022 ogłoszeni

Po raz 10. przyznano nagrody w konkursie E-Commerce Polska Awards, którego organizatorem jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Tegoroczna edycja była rekordowa pod względem liczby zgłoszeń i najbardziej wyrównanej walki o zwycięstwo. Statuetki trafiły do firm i marek wyróżniających się wizją, innowacyjnym myśleniem i sukcesami e-biznesowymi. Główna nagroda Best In trafiła do Allegro Pay. Modivo i Przelewy24 otrzymały jubileuszowe wyróżnienia dla Marki Dekady oraz Partnera Dekady. Ze względu na wyrównaną walkę e-Izba przyznała aż 6 wyróżnień.

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
23.09.2022

Jak zmienił się układ sił na rynku dyskontów w ciągu ostatniego roku?

Analiza zachowań przeszło 280 tys. osób robiących zakupy w dyskontach spożywczych wykazała, że w I półroczu br. sklepy Biedronki odwiedziło aż 93,5% z nich. Do tego jedna czwarta klientów tej sieci nie zaopatrywała się u konkurencji. Od stycznia do czerwca br. przeciętny konsument chodził do placówek Biedronki o 20,9% razy częściej niż rok wcześniej. W Netto najbardziej wzrósł ruch, bo o ponad połowę. Ponadto sieć zyskała najwięcej klientów w relacji rocznej. Aldi też istotnie zwiększył liczbę wizyt w swoich sklepach – o 37,7%. Lidl zaliczył spadek, jeśli chodzi o udział w całym ruchu w tym formacie – o 2,8 p.p. Co więcej, stracił 2,8% klientów i wykazał najmniejszy wzrost liczby wizyt.

  • 1
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
23.09.2022

Polski język migowy i outdoorowa kampania „Pomigajmy = Pomagajmy”

Z okazji Międzynarodowego Dnia Głuchych i Języka Migowego, który przypadnie w tym roku 25 września, firma Jet Line z merytorycznym wsparciem Fundacji Integracja przygotowała kampanię „Pomigajmy. Pomagajmy” na cyfrowym ekranie More. Akcja odbyła się na żywo w centrum stolicy. Wydarzenie kierowane było do osób słyszących, aby ci w swoim otoczeniu zwrócili uwagę na osoby głuche i chętnie z nimi rozmawiali, pokonując tym samym bariery komunikacyjne.