Polacy kupują najtańsze produkty spożywcze – odnotowuje GfK
  • 0
  • 1
12.04.2022

Polacy kupują najtańsze produkty spożywcze – odnotowuje GfK

Ponad 40 proc. polskich nabywców deklaruje, że będzie kupować tańsze artykuły spożywcze. Konsumenci coraz rzadziej sięgają po polską i lokalną żywność. Na popularności tracą także trendy ekologiczne. Wskazują na to dane z raportu „Current Consumer Mood”, przygotowanego przez GfK w marcu 2022 r.

Inflacja oraz wybuch wojny na Ukrainie zmieniły zwyczaje zakupowe Polaków. 76 proc. konsumentów obawia się dalszych podwyżek cen żywności. W efekcie głównym kryterium wyboru produktów spożywczych dla 41 proc. Polaków jest niska cena.

Jeszcze w październiku ubiegłego roku po najtańsze produkty sięgał co trzeci konsument. Obecnie ten czynnik wzrósł o 8 punktów procentowych. To znacząca zmiana w trendach konsumenckich. Wynika ona z obecnej sytuacji gospodarczej, ale także niepewności co do przyszłości – podkreśla Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK.

Mniejsze wsparcie rodzimego biznesu

Z danych GfK wynika, że w związku z obserwowanym spadkiem nastrojów konsumenckich nabywcy w coraz mniejszym stopniu wspierają polską i lokalną gospodarkę. Obecnie tym kryterium przy wyborze żywności kieruje się 30 proc. Polaków. Z kolei co piąty konsument zwraca uwagę na lokalne pochodzenie produktów. Oznacza to spadek o 13 p.p. w porównaniu do października 2021 r., kiedy było to najważniejszym czynnikiem podczas zakupów.

Eko traci

Zgodnie z badaniem „Current Consumer Mood” zmalała również popularność produktów bezpiecznych dla zdrowia, ekologicznych czy organicznych.

W ostatnich latach Polacy coraz bardziej dbali o zdrową i zbilansowaną dietę. Trendy eko wyraźnie zyskiwały na popularności. Jednak wraz z pogorszeniem sytuacji ekonomicznej uważniej oglądamy każdą złotówkę. W efekcie na przestrzeni pięciu miesięcy kryteria takie jak eko i bio straciły na popularności aż o 12 p.p. – podkreśla Dominika Grusznic-Drobińska.

  • 1
Polacy kupują najtańsze produkty spożywcze

Polacy kupują najtańsze produkty spożywcze

12 kwietnia 2022

11 kwietnia 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
11.04.2022

Ile zarabia się w digitalu i e-commerce? Raport Manpower

Pandemia wymusiła na wielu firmach zmianę strategii biznesowej. Znacząco oddziaływało to na rynek pracy i doprowadziło do zwiększonego zapotrzebowania na ekspertów z obszaru digital i e-commerce. Duży popyt na nowych pracowników przy jednoczesnym niedoborze talentów stale wpływa na rosnące wynagrodzenia. W efekcie kandydaci z tego obszaru w trakcie zmiany pracy mogą liczyć na wzrost wynagrodzeń nawet o 10–20%. Najwięcej można zarobić na stanowiskach bezpośrednio związanych z e-commerce i digitalem. Najmniej natomiast otrzyma copywriter i graphic designer – pokazuje raport firmy Manpower o płacach w obszarze digital i e-commerce.