Laureaci E-Commerce Polska Awards 2022 ogłoszeni
  • 0
  • 1
23.09.2022

Laureaci E-Commerce Polska Awards 2022 ogłoszeni

Po raz 10. przyznano nagrody w konkursie E-Commerce Polska Awards, którego organizatorem jest Izba Gospodarki Elektronicznej. Tegoroczna edycja była rekordowa pod względem liczby zgłoszeń i najbardziej wyrównanej walki o zwycięstwo. Statuetki trafiły do firm i marek wyróżniających się wizją, innowacyjnym myśleniem i sukcesami e-biznesowymi. Główna nagroda Best In trafiła do Allegro Pay. Modivo i Przelewy24 otrzymały jubileuszowe wyróżnienia dla Marki Dekady oraz Partnera Dekady. Ze względu na wyrównaną walkę e-Izba przyznała aż 6 wyróżnień.

Laureaci E-Commerce Polska Awards 2022 zostali ogłoszeni podczas jubileuszowej Gali Dekady. Odbyła się ona 22 września br. w Sound Garden w Warszawie. Podczas uroczystości spotkali się przedstawiciele największych i najważniejszych podmiotów działających w obszarze e-commerce w Polsce.

Spośród kilkuset zgłoszeń przyznano:

  • nagrody w 23 kategoriach,
  • 6 wyróżnień,
  • Best In – nagrodę dla najlepszego z najlepszych.

Niespodzianką dla uczestników było wyróżnienie Marki Dekady oraz Partnera Dekady

To firmy, które zdobyły największą liczbę statuetek oraz wspierały konkurs w ciągu wszystkich dziesięciu edycji. Na scenę po odbiór nagrody najczęściej wchodzili przedstawiciele Modivo – było to aż 11 razy. Z koli Przelewy24 zostały docenione za stałe partnerskie wsparcie konkursu, od pierwszej edycji, nieprzerwanie przez 10 lat.

Jubileusz konkursu stał się okazją do podsumowania pracy włożonej w rozwój całej branży e-commerce w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. e-Izba postanowiła przyznać specjalne wyróżnienie dla Championa e-Commerce, czyli osoby, która miała istotny wkład w rozwój szeroko pojętej gospodarki cyfrowej. Pierwszy w historii tytuł trafił do Piotra Kurczewskiego, przedsiębiorcy, twórcy i założyciela Przelewy24.

Tegoroczna edycja konkursu to przede wszystkim święto branży e-commerce. A dokładnie jej rozwoju i pracy, jaka została wykonana w ciągu ostatniej dekady. Jubileuszowa gala zgromadziła liderów, którzy przez ostatnie 10 lat wprowadzali nową jakość do e-handlu i cyfryzacji polskiej gospodarki. Jakość tegorocznych zgłoszeń sprawiła, że przyznano aż 91 nominacji. Walka o nagrody była bardzo wyrównana i o zwycięstwie decydowały detale – podkreśla Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.

Laureaci E-Commerce Polska Awards 2022

KATEGORIE DLA PODMIOTÓW E-COMMERCE

  • Best on mobile – podmioty średnie i duże: UrbanCity.pl & Media4U
  • Design & usability – podmioty małe: Sportano.pl & Strix
  • Design & usability – podmioty średnie i duże: CCC.eu
  • Best e-commerce retailer – podmioty średnie i duże: Hebe
  • Best in CSR – podmioty małe: YourKaya.pl
  • Best in CSR – podmioty średnie i duże: Oponeo.pl
  • Best e-commerce B2B – podmioty średnie i duże: SIG.pl
  • Best campaign (Pomysł promocyjny roku) – podmioty średnie i duże: Answear.com
  • Best in Omnichannel – podmioty średnie i duże: Empik.com
  • Best in cross-border – podmioty małe: Astrography.com
  • Best in cross-border – podmioty średnie i duże: Modivo
  • Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty małe: Jurga
  • Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty średnie i duże: mBank
  • Best adaptation to new digital reality B2B – podmioty średnie i duże: TIM.pl & Fisher Polska & Custommerce
  • Best innovator in e-commerce – podmioty średnie i duże: Modivo
  • Best marketplace – podmioty średnie i duże: Allegro.pl

KATEGORIE DLA E-USŁUG

  • Best logistic tool: InPost
  • Best tool for e-commerce: Blik
  • Best cross-border tool/technology/service: PayU
  • Best e-commerce B2B tool/technology/service: ING Lease (Polska)
  • Best automatization tool/technology/product for e-commerce: InPost
  • Best omnichannel tool/technology/service: Future Mind

KATEGORIE E-FINANSE

  • Best e-payment solution: Allegro Pay
  • Best buy now pay later solution: Przelewy24
  • Best cross-border e-payment solution: PayU
  • Best e-banking implementation: Santander Bank Polska
  • Best online insurer: PZU SA
  • Best In: Allegro Pay

WYRÓŻNIENIA:

  • Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty małe: Sundose
  • Best in CSR – podmioty małe: PoraNaPola.pl
  • Best in cross-border – podmioty średnie i duże: Bolf/Denley
  • Best in cross-border – podmioty średnie i duże: Savicki
  • Best campaign – podmioty średnie i duże: TaniaKsiazka.pl
  • Best adaptation to new digital reality B2C – podmioty średnie i duże: Ochnik & Merce.com

Nad prawidłowym przebiegiem konkursu czuwała Kancelaria Porębski i Wspólnicy. Partnerzy główni tegorocznej edycji to Allegro, Orlen Paczka, Przelewy24 i Tpay. Marketing przy Kawie był patronem medialnym konkursu.

  • 1
Laureaci E-Commerce Polska Awards 2022

Laureaci E-Commerce Polska Awards 2022

23 września 2022

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
23.09.2022

Jak zmienił się układ sił na rynku dyskontów w ciągu ostatniego roku?

Analiza zachowań przeszło 280 tys. osób robiących zakupy w dyskontach spożywczych wykazała, że w I półroczu br. sklepy Biedronki odwiedziło aż 93,5% z nich. Do tego jedna czwarta klientów tej sieci nie zaopatrywała się u konkurencji. Od stycznia do czerwca br. przeciętny konsument chodził do placówek Biedronki o 20,9% razy częściej niż rok wcześniej. W Netto najbardziej wzrósł ruch, bo o ponad połowę. Ponadto sieć zyskała najwięcej klientów w relacji rocznej. Aldi też istotnie zwiększył liczbę wizyt w swoich sklepach – o 37,7%. Lidl zaliczył spadek, jeśli chodzi o udział w całym ruchu w tym formacie – o 2,8 p.p. Co więcej, stracił 2,8% klientów i wykazał najmniejszy wzrost liczby wizyt.

  • 1
  • 3
  • 0
  • 0
  • 0
23.09.2022

Polski język migowy i outdoorowa kampania „Pomigajmy = Pomagajmy”

Z okazji Międzynarodowego Dnia Głuchych i Języka Migowego, który przypadnie w tym roku 25 września, firma Jet Line z merytorycznym wsparciem Fundacji Integracja przygotowała kampanię „Pomigajmy. Pomagajmy” na cyfrowym ekranie More. Akcja odbyła się na żywo w centrum stolicy. Wydarzenie kierowane było do osób słyszących, aby ci w swoim otoczeniu zwrócili uwagę na osoby głuche i chętnie z nimi rozmawiali, pokonując tym samym bariery komunikacyjne.