Przekleństwo Big Data: od wojny do programu lojalnościowegoPrzekleństwo Big Data: od wojny do programu lojalnościowegoPrzekleństwo Big Data: od wojny do programu lojalnościowegoPrzekleństwo Big Data: od wojny do programu lojalnościowego

Przekleństwo Big Data: od wojny do programu lojalnościowego

Przekleństwo Big Data: od wojny do programu lojalnościowego
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

W czasach pokoju w marketingu wszechobecna jest terminologia wojenna. Na spotkaniach planuje się kampanie sprzedażowe, walkę o udziały w rynku i wojny cenowe. To tylko narracja. Więcej podobieństw widać w problemach z analizą danych i podejmowaniem decyzji, które dotykają i wojskowych, i marketerów.

Każdy, kto spojrzy w księgarni na półkę z książkami marketingowymi, zauważy takie pozycje jak „Pozycjonowanie: bitwa o umysł klienta” czy „Wojujący marketing” Ala Riesa i Jacka Trouta. Wojna jest tu tylko narracją, powszechnie zrozumiałą i atrakcyjną. Po wybuchu prawdziwej wojny okazało się, że oba światy mają ze sobą więcej wspólnego.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja