Reklamodawcy skłonni zapłacić więcej za wysokiej jakości zaufane środowisko reklamowe – najnowsze badania IAB Europe
  • 0
  • 1
15.07.2022

Reklamodawcy skłonni zapłacić więcej za wysokiej jakości zaufane środowisko reklamowe – najnowsze badania IAB Europe

98% reklamodawców uważa, że zakup powierzchni reklamowej w środowisku mediów cyfrowych wysokiej jakości jest ważny. 92% reklamodawców woli wydawać swój budżet reklamowy u dostawców, którzy przestrzegają standardów branżowych. IAB Europe opublikowało wyniki nowego badania. Zapytano w nim reklamodawców o ich obawy związane z jakością reklamy cyfrowej oraz o ich stosunek do standardów branżowych i różnego rodzaju powierzchni reklamowych.

Badanie zostało opracowane przez krajowe IAB w ramach europejskiej Grupy Roboczej ds. Jakości w IAB Europe. Wyniki pokazały, że rola standardów branżowych jest kluczowa. Mowa tu np. o IAB UK Gold Standard, Digital Ad Trust we Francji czy Qualid IAB Polska.

  • 84% badanych reklamodawców twierdzi, że są gotowi zapłacić wyższą cenę za reklamę w jakościowym i zaufanym środowisku mediowym.
  • Aż 92% woli wydać swój budżet reklamowy u dostawców, którzy przestrzegają standardów branżowych.
  • Dodatkowo 73% badanych deklaruje, że sprawdza przed zainwestowaniem budżetu reklamowego, czy właściciele mediów lub dostawcy przestrzegają standardów branżowych.
  • Tylko dla 19% reklamodawców, którzy wzięli udział w badaniu, standardy branżowe nie mają znaczenia. Wśród badanych z rynków z krajowym standardem jakości odsetek ten wynosi tylko 6%*.

W Europie podejmuje się wiele działań, aby poprawić i utrzymać standardy jakości w reklamie cyfrowej. Tak wynika z IAB Europe Quality Initiatives Navigator. W 2017 r. IAB UK stworzyło Gold Standard, aby rozwiązać problemy związane z jakością. Dziś krajowe standardy lub programy jakości obecne są już na siedmiu europejskich rynkach. Wyniki badania sugerują, że pomagają one zwiększyć świadomość zagadnień związanych z jakością, takich jak brand safety czy ad fraud. U reklamodawców z rynków z krajowym standardem jakości jest ona większa niż tych z rynków bez standardów.

Jakie zagadnienia związane z jakością przy zakupie reklamy cyfrowej są uważane za największe problemy dla reklamodawców i agencji?

Badanie wykazało, że są to viewability i brandy safety.

  • 89% badanych wskazuje na zaniepokojenie lub duże zaniepokojenie kwestiami związanymi z viewability.
  • Jeśli chodzi o brand safety, tak samo uważa 79% z nich.

W badaniu zapytano również o obszary, które najbardziej potrzebują rozwoju standardów branżowych. Respondenci na pierwszym miejscu wskazali CTV (connected TV), a tuż za nim audio i DOOH.

Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska i IAB Europe, komentuje znaczenie krajowego standardu jakości na szybko rozwijającym się rynku:

W 2021 r. reklama cyfrowa stanowiła połowę wszystkich wydatków na reklamę w Polsce. Oznacza to, że Polska zrównała się z bardziej dojrzałymi rynkami pod względem wydatków na reklamę cyfrową. Mając to na uwadze, jako branża musimy bardziej niż kiedykolwiek skupić nasze wysiłki na walce z cyberprzestępczością i ad fraudami. Idąc za przykładem najbardziej zaawansowanych rynków w Europie Zachodniej i USA, IAB Polska powołało program Qualid. Jego celem jest rozwijanie, gromadzenie i promowanie pozytywnych i skutecznych rozwiązań, które przyczynią się do poprawy jakości reklamy cyfrowej w Polsce.

Pełne wyniki badania są dostępne na stronie IAB Europe.

*Rynki z krajowym programem jakości reklamy cyfrowej to Wielka Brytania, Francja, Polska, Niemcy, Szwecja, Irlandia, Włochy. Rynki bez programu jakości reklamy cyfrowej to Austria, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Grecja, Węgry, Macedonia, Holandia, Norwegia, Portugalia, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwajcaria, Turcja, Ukraina.

  • 1
Reklamodawcy skłonni zapłacić więcej za bezpieczne otoczenie swoich reklam

Reklamodawcy skłonni zapłacić więcej za bezpieczne otoczenie swoich reklam

 

14 lipca 2022