Ad fraud to oszustwo reklamowe. To emisja reklamy, która z założenia nie przynosi reklamodawcy żadnej wartości dodanej. Ma natomiast jeden główny cel – wyłudzenie budżetu reklamowego. Jakie są najczęstsze rodzaje tego rodzaju oszustw? Co można zrobić, aby się przed nimi ustrzec?Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Zjawisko digital ad fraud jest obecne w reklamie od lat 90. Wraz z rozwojem technologii tego rodzaju oszustwa stają się coraz bardziej zaawansowane. Mogą być dokonywane zarówno ręcznie, jak i automatycznie. Automatyzacja wyłudzeń polega na wykorzystaniu botów, czyli technologii zaprogramowanej tak, aby wykonać określoną akcję. Chociażby: „wyszukaj element o rozmiarze 300 x 250 i wykonaj kliknięcie” lub „wypełnij formularz online określonym ciągiem znaków”.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.