Digital ad fraud – czym jest to zjawisko i jak je zidentyfikować?Digital ad fraud – czym jest to zjawisko i jak je zidentyfikować?Digital ad fraud – czym jest to zjawisko i jak je zidentyfikować?Digital ad fraud – czym jest to zjawisko i jak je zidentyfikować?
Rodzajów internetowych oszustw na reklamach wciąż przybywa (fot. Shutterstock)

Digital ad fraud – czym jest to zjawisko i jak je zidentyfikować?

Digital ad fraud – czym jest to zjawisko i jak je zidentyfikować?
Krzysztof Dumbal

Krzysztof Dumbal

-

programmatic & digital investment director, Havas Media Group

Krzysztof Dumbal

Krzysztof Dumbal

programmatic & digital investment director
Havas Media Group

Ad fraud to oszustwo reklamowe. To emisja reklamy, która z założenia nie przynosi reklamodawcy żadnej wartości dodanej. Ma natomiast jeden główny cel – wyłudzenie budżetu reklamowego. Jakie są najczęstsze rodzaje tego rodzaju oszustw? Co można zrobić, aby się przed nimi ustrzec?

Zjawisko digital ad fraud jest obecne w reklamie od lat 90. Wraz z rozwojem technologii tego rodzaju oszustwa stają się coraz bardziej zaawansowane. Mogą być dokonywane zarówno ręcznie, jak i automatycznie. Automatyzacja wyłudzeń polega na wykorzystaniu botów, czyli technologii zaprogramowanej tak, aby wykonać określoną akcję. Chociażby: „wyszukaj element o rozmiarze 300 x 250 i wykonaj kliknięcie” lub „wypełnij formularz online określonym ciągiem znaków”.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się