- 1
- 2
Czy przyjaźń w pracy jest możliwa – kampania employer brandingowa McDonald’s
Kampania employer brandingowa pod hasłem „McDonald’s. Przyjaźń od kuchni” pokazuje parę przyjaciół. To Kris i Miki, którzy pracują w jednym z lokali sieci.
Na znaczenie pozytywnych relacji wśród młodych pokoleń wskazuje badanie* przeprowadzone przez dr Ewę Jarczewską-Gerc i agencję Research & Grow we współpracy z McDonald’s Polska. Brali w nim udział pracownicy gastronomii w wieku 18–35 lat. Analizowano w nim m.in. motywację i potrzeby osób pracujących w tej branży. To właśnie atmosfera okazała się jednym z decydujących czynników podjęcia zatrudnienia.
Jak wskazują wyniki badania – to, czego młodzi potrzebują w pracy, to przede wszystkim:
- dobre relacje ze współpracownikami (86% badanych),
- miła atmosfera w zespole (84% wskazań),
- pochwały od przełożonych (81% respondentów) oraz koleżanek i kolegów (78%).
Pracę w gastronomii wybierają m.in. ze względu możliwość poznania ciekawych ludzi (77%).
Z kolei pracownicy McDonald’s bardziej niż inne badane osoby czują, że mogą być szczerzy z koleżankami i kolegami z pracy (74% vs 68%) i bardziej im ufają (76% vs 68%). Częściej niż inni wskazują też, że są zadowoleni z relacji z przełożonymi (79% vs 71%) i doceniają atmosferę w pracy (82% vs 78%).
O tym, jak ważne są relacje w pracy, mówi współautorka badania:
– Poza rodziną, często to właśnie ludzie z pracy są osobami, z którymi spędzamy najwięcej czasu. Dlatego kluczowe dla naszego ogólnego samopoczucia jest to, aby czuć się wartościową i szanowaną częścią zespołu. Potrzeba zrozumienia i wsparcia są bliskie każdemu z nas, niezależnie od wieku czy zajmowanego stanowiska. Dobry pracodawca powinien zadbać o zapewnienie pracownikom możliwości rozwoju we wspierającej atmosferze – zauważa dr Ewa Jarczewska-Gerc.
W ramach kampanii zaplanowano emisję spotu w telewizji, kinie i na platformach VOD. Uzupełnieniem są działania marketingowe obejmujące digital, social media i reklamę OOH. Za strategię oraz realizację kampanii odpowiada agencja DDB, a produkcję zrealizował dom produkcyjny Lucky Luciano. Planowanie i zakup mediów powierzono domowi mediowemu OMD, social media obsługuje Dentsu Creative (Isobar). Działania PR prowadzone są przez agencję 24/7Communication.
- 2