0 1 0 0 4 27.04.2004 Paweł ZbiegniewskiSkazani na lojalność (część 1: produkt)W dobie takich samych jakościowo produktów, nie wyróżniających się żadną fizyczną cechą, o klienta walczyć można na polu komunikacji marketingowej. Nieuchronnym trendem w tej dziedzinie jest relacja one-to-one, osobisty związek z konsumentem. Nie ma tu jednak miejsca na związek partnerski, tak popularny w poradnikach relacji międzyludzkich. Stroną dominującą powinien zawsze być producent, usługodawca. To on bada potrzeby, stara się je zaspokoić, łagodzi konflikty. Jak w starym, dobrym małżeństwie. W celu unaocznienia siły tkwiącej w takim modelu budowania relacji autor artykułu analizuje możliwości działań bezpośrednich i lojalnościowych wobec konsumentów. marketing relacji
0 1 0 0 1 4.05.2004 Paweł ZbiegniewskiSkazani na lojalność (część 2: usługa)Lojalność to relacja, która już niedługo może stanowić o przewadze konkurencyjnej firmy. Lojalność konsumenta musi jednak być poprzedzona wiernością ze strony usługodawcy. Klient musi widzieć starania, żeby dać się oczarować i odpowiedzieć przychylnością. Dlatego podtrzymywanie takiej relacji jest zadaniem kosztownym, zakładającym wiele wyrzeczeń i dlatego nierzadko zarzucanym przez firmy. Jednak siła tkwiąca w takim związku jest ogromna. Druga część artykułu poświęcona jest lojalności w sektorze usług. marketing relacji
0 2 0 0 4 1.06.2004 M. Osip, P. MazurJak przygotować organizację do wdrożenia CRM?Studium przypadku: marketing relacyjny w Renault Kiljańczyk. W artykule opisany został proces wdrożenia systemu CRM - jego założenia, prace przygotowawcze, samo wdrożenie i rezultaty. Przedstawione są zarówno wynikłe w trakcie wdrażania problemy, jak też spodziewane i niespodziewane korzyści wdrożenia. marketing relacji
0 1 0 0 0 17.08.2004 Jacek SzlakPrzywiązywanie klientaRóżne są sposoby przywiązywania klienta, tak jak różne są rozumienia lojalności. Chociaż emocjonalny związek z marką jest pożądany, to jednak w przypadku wielu produktów nie ma sensu budowa tak trwałej więzi. Lepiej bazować na „niższych” instynktach, oferując proste i jasne bodźce stymulujące wierność marce czy sieci handlowej. marketing relacji
0 1 0 0 0 18.11.2004 Jacek SzlakWaga więzi osobistejObsługa klienta w marketingu BTB jest terenem szczególnie wrażliwym. W tej dziedzinie firmy rzadko korzystają z mediów pośredniczących, takich jak reklama czy techniki marketingu bezpośredniego. Ostatnio sytuacja ta ulega pewnym zmianom, niemniej jednak liczy się przede wszystkim osobista relacja pozyskana drogą kontaktów między pracownikami obu przedsiębiorstw. marketing relacji
0 1 0 0 0 27.01.2005 Paweł St. WęgrzynJak w życiu – liczy się partnerstwo, zaufanie i lojalnośćPodstawową zasadą, którą zawsze kieruję się w pracy, jest relationship marketing, oparty na tworzeniu potencjału rynkowego na płaszczyźnie dobrych relacji i partnerstwa z ewentualnym odbiorcą. Prawidłowe wzajemne relacje przekładają się bowiem bezpośrednio na budowanie zaufania i osiąganie szeroko rozumianej lojalności klientów. Dotyczy to zarówno marketingu zewnętrznego, właściwego, aktywującego sprzedaż, jak również marketingu wewnętrznego – opierającego się na kreowaniu własnych strategii wewnątrz firmy, a zmierzającego do pełnego przekonania wszystkich pracowników działu marketingu i współpracujących z nim działów o słuszności idei i wizji marketingowych. Pełne zaufanie, wiara i przekonanie otoczenia o słuszności podejmowanych działań w znacznym stopniu przekładają się na końcowy wynik kampanii marketingowych. marketing relacji