Przywiązywanie klienta - Marketing przy Kawie
Przywiązywanie klientaPrzywiązywanie klientaPrzywiązywanie klientaPrzywiązywanie klienta

Przywiązywanie klienta

Przywiązywanie klienta
Jacek Szlak

Jacek Szlak

-

redaktor naczelny, Marketing przy Kawie

Jacek Szlak

Jacek Szlak

redaktor naczelny
Marketing przy Kawie

Od 1997 r. zajmuje się marketingiem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Od 2003 r. prowadzi serwis Marketing przy Kawie. Publicysta zajmujący się komunikacją marketingową i sztuką reklamy. Obserwator nowych zjawisk w kulturze masowej, marketingu i nowych mediach. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu reklamy internetowej, content marketingu i storytellingu. Jeden ze współautorów książki „Praktyka brandingu” oraz autor książki „Opowieści w marketingu”.

Różne są sposoby przywiązywania klienta, tak jak różne są rozumienia lojalności. Chociaż emocjonalny związek z marką jest pożądany, to jednak w przypadku wielu produktów nie ma sensu budowa tak trwałej więzi. Lepiej bazować na „niższych” instynktach, oferując proste i jasne bodźce stymulujące wierność marce czy sieci handlowej.

Lojalność klienta to pojęcie złożone. Nie zamierzamy analizować tu wszystkich jego wymiarów. Potrzebne będą jednak pewne podstawowe rozróżnienia, pozwalające oceniać, czym jest to, o czym mówimy.

Najczęściej można napotkać następujący podział:
lojalność monopolistyczna – korzysta się z usług lub produktów określonego dostawcy dlatego jedynie, że nie ma wyboru.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja