Różne są sposoby przywiązywania klienta, tak jak różne są rozumienia lojalności. Chociaż emocjonalny związek z marką jest pożądany, to jednak w przypadku wielu produktów nie ma sensu budowa tak trwałej więzi. Lepiej bazować na „niższych” instynktach, oferując proste i jasne bodźce stymulujące wierność marce czy sieci handlowej.Lojalność klienta to pojęcie złożone. Nie zamierzamy analizować tu wszystkich jego wymiarów. Potrzebne będą jednak pewne podstawowe rozróżnienia, pozwalające oceniać, czym jest to, o czym mówimy.
Najczęściej można napotkać następujący podział:
lojalność monopolistyczna – korzysta się z usług lub produktów określonego dostawcy dlatego jedynie, że nie ma wyboru.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.