0 1 0 0 0 10.02.2005 Marcin BujnowiczZa kilka lat powiem – to wszystko zaczęło się od jednego człowiekaWizja - pragnienie M.Bujnowicza Zbudować organizację know-how opartą na ludzkiej wiedzy i kreatywności, która pozwoli na rozwiązywanie złożonych i niestandardowych problemów organizacyjnych oraz personalnych. Wszystko w myśl zasady, że nieważny jest produkt, lecz grupa odbiorców: to w tej grupie należy wzbudzić „ssanie” określonych produktów lub usług, bez wywierania na nią jakiegokolwiek nacisku. marketing relacji
0 1 0 0 6 16.02.2005 Jacek SzlakTwożywo działań marketingowychChociaż marketing to dyscyplina poważna, należy czasem pozwolić sobie na dystans wobec niej. Natchnieniem może być "maria materia" – karta, z którą wszystko staje się prostsze. Grupa artystyczna Twożywo w bardzo pomysłowy sposób bawi się motywami na co dzień wykorzystywanymi w komunikacji marketingowej. marketing relacji
0 1 0 0 0 16.06.2005 Jacek SzlakKlient – terra incognita?Przedstawiamy podsumowanie problematyki omawianej przez laureatów konkursu Marketingowy Wizjoner Roku 2005. W skrócie można powiedzieć, że podstawę nowoczesnego podejścia do marketingu stanowią trzy elementy: klient, komunikacja i pracownik. Jak widać, kluczową rolę spełnia wymiana informacji, i to na każdym obszarze: od relacji firmy z klientem po kontakty wewnętrzne, wszędzie trzeba umieć się porozumiewać. Marketing jest tą dziedziną, która posiłkuje się psychologią i znajomością technik skutecznej komunikacji po to, aby zdobyć serce klienta i nakłonić go do wierności firmie. Budowanie lojalności zamiast budowania marki – choć to zbyt duże uproszczenie – pokazuje jednak, że ciężar zainteresowania marketerów przenosi się na marketing bezpośredni, prawdziwe wyzwanie nadchodzących lat. marketing relacji
0 1 0 0 0 30.03.2006 Stephen O'NeillZ dala od szumu reklamowego – prawdziwe tajemnice wielokanałowego marketinguSpecjaliści od marketingu od dawna mówią o strategiach wielokanałowej komunikacji marketingowej. Mogłoby się nawet wydawać, że na wielu rynkach są one realizowane i to z bardzo pozytywnym skutkiem. Steve O'Neill (Head of Global CRM Consulting Practice w BT) uważa, że sytuacja wygląda zgoła odmiennie. Stara się pokazać złożoność zagadnienia integracji kanałów komunikacji. Ani zachwyt nad technologią, ani sama możliwość jej wdrożenia w firmie nie powinny przesłaniać konieczności skupienia się przede wszystkim na najbardziej wartościowych klientach i dostosowaniu komunikacji do potrzeb konkretnych ich segmentów. biblioteczka marketing relacji
0 3 0 0 2 12.04.2007 Michał JaśniokPerspektywy rozwoju relacji między przedsiębiorcą a urzędemArtykuł przedstawia problem praktycznego stosowania marketingu relacji. Zawiera wyniki pogłębionych badań empirycznych prowadzonych wśród 18 urzędów miast i gmin zaopatrujących się na podstawie ustawy o finansach publicznych i zamówieniach publicznych. marketing relacji
1 1 0 0 0 22.08.2007 Małgorzata BarańskaSzef tańczyChwytliwe piosenki czy dżingle w reklamach odnoszą często większy sukces w namawianiu konsumentów do nabycia określonych produktów niż nawet najbardziej przekonujące argumenty. Reklamodawcy nierzadko odwołują się w tej kwestii do pomocy znanych gwiazd estrady. Ale zdarza się, że za mikrofon chwycą sami szefowie promującej się firmy. marketing relacji