4 4 0 0 0 15.03.2012 Martyna BieniasMercedes – partyzant miejskiMercedes ostatnio realizuje wiele ciekawych akcji partyzanckich w przestrzeni miejskiej. Czy jest to niewidzialny samochód, czy ciężarówka w roli taksówki, czy doklejanie własnego logo na maskach innych pojazdów – wszystkie one świadczą o istotnej roli budowania przekazu lokalnego w naturalnym kontekście. Dzięki swojej kreatywności wykracza on poza prosty przekaz reklamowy i wywołuje odzew. marketing partyzancki
3 1 0 0 1 5.03.2012 Edyta ŻyrekPrzelot guerrilli nad ManhattanemTrzej filmowi superbohaterowie latający nad Nowym Jorkiem? Nieco ryzykowne, ale dlaczego nie. Najnowsza kampania promująca film „Chronicle” tylko potwierdza, że tradycyjny afisz to za mało. I przekonuje, że granice między filmową rzeczywistością a światem realnym stają się współcześnie jeszcze bardziej umowne. marketing partyzancki
2 5 0 0 2 11.01.2012 Katarzyna ZemlikPrześpij się u nas – i spróbuj ukraść Banksy’egoJeden z australijskich hoteli stracił ostatnio zdobiące go znane dzieło Banksy’ego. Kradzieży dokonały w brawurowym stylu dwie młode kobiety. Co robi obrabowany: sarka na zdziczenie obyczajów, żąda surowej kary dla sprawczyń i liczy na wysokie odszkodowanie? Nie – nęci chętnych kolejnym artystycznym łupem. marketing partyzancki
3 2 0 0 1 15.12.2011 Katarzyna ZemlikCoca-Cola i zgubiony portfel – mocno emocjonalny storytellingW nowej kampanii „Rivalry Wallet” Coca-Cola zdecydowała się sprawdzić uczciwość Portugalczyków. Przynętą był celowo upuszczony w sklepie portfel, w którym znajdował się bilet na ważny mecz. kampanie reklamowe marketing wirusowy storytelling
6 1 0 0 0 14.11.2011 Elżbieta BartoszewskaWkręceni w reklamę?Jedne firmy stawiają na znane twarze i udział w reklamach słono opłacanych gwiazd. Inne wręcz przeciwnie: wolą, by osoby, które widzimy w spocie, reprezentowały przeciętnego konsumenta. A może pójść dalej i pozwolić, by to anonimowi, niczego nieświadomi, zwykli zjadacze chleba brali udział w reklamie? marketing partyzancki
3 10 0 0 0 14.11.2011 Jakub MüllerSklepy wychodzą do Pokolenia XZjawisko konsumenckiej bezradności związanej z nadmiarem produktów i przekazów reklamowych, znane dotąd z powieści „Pokolenie X”, dopada coraz większą liczbę klientów. Sieci handlowe i producenci znanych marek chcą im pomóc. Tworzą zatem miejsca sprzedaży oparte na technologiach mobilnych czy rozwiązaniach zarezerwowanych dotąd dla marek luksusowych. handel detaliczny marketing partyzancki