Trzecia edycja akcji „20 stopni” Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie
  • 0
  • 1
27.10.2022

Trzecia edycja akcji „20 stopni” Izby Gospodarczej Ciepłownictwo Polskie

Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie rozpoczyna kolejną edycję akcji edukacyjnej zachęcającej do niemarnowania ciepła systemowego. Hasło działań brzmi: „Oszczędność w każdym stopniu”.

Akcja „20 stopni” realizowana jest po raz trzeci. Jej inicjatorem i organizatorem jest Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie. Wspiera ją blisko stu lokalnych dostawców ciepła systemowego. Celem jej jest zachęcenie Polaków do mądrego i racjonalnego korzystania z ciepła systemowego.

Badania wykazują, że przegrzewamy mieszkania. Większość z nas ma bowiem w domach temperaturę na poziomie 22 stopni lub nawet więcej. Tymczasem, jak przekonują alergolodzy, najkorzystniejsze dla nas jest około 20 stopni w ciągu dnia i około 18 stopni w nocy, w trakcie snu. Zbyt wysoka temperatura nie służy przede wszystkim zdrowiu, środowisku, a także naszym portfelom. Tej zimy, przy rosnących cenach energii, dla wielu Polaków staje się to jednym z ważniejszych argumentów za zmianą nawyków.

Dostawcy ciepła systemowego prezentują sposoby na zmniejszenie zużycia ciepła

Dwadzieścia porad można znaleźć na stronie www.20stopni.pl. Materiały informacyjne przygotowano z myślą o:

  • mieszkańcach,
  • inwestorach,
  • szkołach,
  • zarządcach obiektów komunalnych i prywatnych,
  • spółdzielniach mieszkaniowych.

Ambasadorkami tegorocznej edycji akcji zostały ekoedukatorki Sylwia Majcher oraz Katarzyna Wągrowska, autorka bloga „Ograniczam się”. Do akcji włączyła się też Karolina Nowicka, influencerka prowadząca na Instagramie profil „Pani od oszczędzania”. Podkreśla na nim: „Warto pamiętać, że niemarnowanie nie wiąże się z żadnym wyrzeczeniem. Jest to po prostu mądre i odpowiedzialne korzystanie”.

Organizatorzy kampanii przygotowali także poradnik dla urzędów miast i gmin. Zawiera on informacje:

  • jak przeprowadzić audyt w budynkach należących do zasobów miejskich;
  • jak w prosty sposób ograniczyć zużycie, wprowadzając konkretne procedury.

Poradnik przekazany został m.in. Ministerstwu Klimatu i Środowiska z rekomendacją, by spisane w nim podpowiedzi dotyczące niemarnowania ciepła wdrożyć w budynkach należących do władz państwowych. Jest on także dystrybuowany przez lokalnych dostawców ciepła wśród placówek należących do zasobów samorządowych, gminnych i miejskich.

Akcja wpierana jest kampanią reklamową przygotowaną przez KonceptLab. „20 stopni” promowane jest na billboardach i wyświetlaczach bankomatów, na Facebooku, Instagramie oraz w Google.

  • 1
„20 stopni” -2022

Kampania „20 stopni” – jak nie marnować ciepła systemowego

27 października 2022