Starbucks likwiduje stanowisko globalnego CMO
  • 0
  • 1
28.03.2024

Starbucks likwiduje stanowisko globalnego CMO

Obecny globalny CMO Starbucksa awansował na stanowisko dyrektora generalnego międzynarodowego biznesu firmy. Nie będzie wyznaczany jego następca.

Zakres obowiązków dotychczasowego globalnego chief marketing officera (CMO) firmy, Brady’ego Brewera będzie rozłożony między regionalnych dyrektorów generalnych. To część strategii polegającej na przyspieszeniu globalnych inwestycji na wybranych rynkach.

Starbucks nie jest pierwszą globalną marką, która zlikwidowała stanowisko CMO. Kilka lat temu zrobiły to Johnson & Johnson, Lyft, Uber, Hyatt Hotels, a nawet McDonald’s. Niedawno podobnie postąpiły: Etsy, UPS i Walgreens.

Pogłoski o śmierci CMO są jednak przesadzone. W 2017 r. to stanowisko zlikwidowała Coca-Cola, która poszerzyła wtedy zakres obowiązków CMO o strategię korporacyjną, reklamową i działania nastawione na klienta. Dwa lata później chief marketing officer w strukturach firmy wrócił. Podobnie postąpił McDonald’s.

  • 1
Starbucks likwiduje stanowisko globalnego CMO

Starbucks likwiduje stanowisko globalnego CMO

28 marca 2024

27 marca 2024