Pytanie o przyszłość CMO. „Musi przestać zajmować się tylko marką”Pytanie o przyszłość CMO. „Musi przestać zajmować się tylko marką”Pytanie o przyszłość CMO. „Musi przestać zajmować się tylko marką”Pytanie o przyszłość CMO. „Musi przestać zajmować się tylko marką”
Pytania o rentowność będą coraz częstsze (fot. Cottonbro Studio/Pexels)

Pytanie o przyszłość CMO. „Musi przestać zajmować się tylko marką”

Pytanie o przyszłość CMO. „Musi przestać zajmować się tylko marką”
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

W mijającym roku raporty globalnych analityków komunikacji marketingowej pokazują, jak zmienia się rola dyrektora marketingu w odpowiedzi na inflację i kryzys gospodarczy. W trudnych czasach CMO musi przestać służyć tylko marce, za to skupić się bardziej na rentowności całego biznesu.

Na początek dwa symboliczne wydarzenia z ostatnich tygodni. Oba szybko zniknęły w zalewie kolejnych newsów, postów i memów, a warto poświęcić im trochę uwagi. Pierwsze to list CEO Spotify, Daniela Eka, który pokazuje, co w praktyce oznacza priorytet dla rentowności.
List tłumaczy konieczność zwolnienia 17 proc. wszystkich pracowników, mimo że poprzednie lata były dla Spotify dobre
W 2020 i 2021 roku firma wykorzystała fakt, że pozyskanie kapitału było tanie.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja