Polacy aktywni w grach mobilnych: 46% płaci za postępy w grze – badanie Huawei
  • 0
  • 1
7.02.2024

Polacy aktywni w grach mobilnych: 46% płaci za postępy w grze – badanie Huawei

Prawie połowa polskich graczy mobilnych korzysta z mikropłatności. Zwykle wydają do 50 zł miesięcznie na przyspieszenie postępów w grach. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez SW Research dla Huawei CBG Polska.

Gry mobilne zyskują na popularności w Polsce. Regularnie korzysta z nich 49% użytkowników smartfonów i tabletów. 60% graczy mobilnych ściągnęło nową grę w ciągu ostatniego miesiąca, z czego 36% zrobiło to w ostatnim tygodniu. Co więcej, 46% graczy mobilnych aktywnie wykorzystuje mikropłatności, głównie by:

  • skrócić czas rozwijania postaci,
  • zwiększyć szanse na wygraną,
  • unikać przerw w rozgrywce.

Typowa kwota miesięczna wydawana na gry wynosi do 50 zł.

Wśród mężczyzn odsetek płacących za postępy w grach wynosi 56%, podczas gdy wśród kobiet – 38%. Grupa wiekowa 25–34 lata najczęściej korzysta z mikropłatności (55%). Najrzadziej z mikropłatności korzystają młodzi dorośli w wieku do 24 lat (tylko 31% z nich). 22% graczy wydaje miesięcznie na gry kwotę od 11 do 50 zł, a 8% graczy inwestuje od 51 do 100 zł. Powyżej 100 zł miesięcznie na mobilną rozgrywkę przeznacza 5% grających. Podobny odsetek (6%) płaci mniej niż 10 zł miesięcznie.

Gracze mobilni głównie wydają pieniądze na:

  • przedmioty (18%),
  • umiejętności (17%),
  • wirtualną walutę i przepustki sezonowe (16%),
  • nowe stroje lub wygląd postaci (14%).

Za odblokowanie dodatkowych misji i niedostępnych w grze miejsc jest w stanie zapłacić większy odsetek grających kobiet niż mężczyzn (13% wobec 9%).

Najczęstszym motywem do korzystania z mikropłatności jest chęć:

  • dłuższej gry bez przerw na reklamy (14%),
  • szybkiego osiągania kolejnych etapów (14%).

68% graczy uważa, że mobilny gaming jest popularny z powodu swobody, którą oferuje – grać można wszędzie i kiedykolwiek. Łatwość ściągania nowych tytułów i niskie wymagania sprzętowe (28%) oraz duży wybór darmowych gier (24%) to kolejne czynniki przyciągające graczy.

76% graczy mobilnych podczas gry wykonuje inne czynności, zwłaszcza:

  • słuchanie muzyki (45%),
  • oglądanie filmów i seriali (32%),
  • przeglądanie mediów społecznościowych (23%).

Multitasking jest szczególnie popularny wśród najmłodszych graczy (86%).

O badaniu

Badanie wykonano w sierpniu 2023 r. na zlecenie Huawei CBG Polska przez SW Research metodą CAWI na grupie reprezentatywnej 1006 osób.

W Polsce 46% graczy mobilnych płaci za postępy w grze – badanie Huawei

7 lutego 2024

6 lutego 2024