Siła sztuki w kampanii promującej aukcję obrazu Leonarda da Vinci
  • 1
  • 0
13.11.2017

Siła sztuki w kampanii promującej aukcję obrazu Leonarda da Vinci

Dom aukcyjny Christie’s promuje zbliżającą się aukcję obrazu „Salvator Mundi” Leonarda da Vinci. W ponad czterominutowym filmie ani przez chwilę nie jest widoczny sam obraz. O jego wielkości świadczyć mają jednak reakcje patrzących na niego osób.

Dom aukcyjny nawiązał współpracę z fotografem Nadavem Kanderem. Tuż przy obrazie „Salvator Mundi” umieszczona została ukryta kamera, która rejestruje reakcje miłośników sztuki. Oryginalny obraz do 15 listopada można oglądać w siedzibie Christie’s w Nowym Jorku.

Komunikacja prowadzona jest również na Instagramie. Na profilu The Last da Vinci zamieszczane są zdjęcia osób oglądających obraz. Każde z nich podpisano imieniem oraz godziną wizyty, co przypomina oznaczenia biblijnych wersetów.

Dzieło „Salvator Mundi” przez lata uchodziło za kopię. Niedawno udało się potwierdzić jego autentyczność. To jedyny obraz renesansowego mistrza, który pozostaje w rękach prywatnych. Według ekspertów może osiągnąć cenę 100 mln dol.

Kampanię przygotowała agencja Droga5 NY.

Reklama

13 listopada 2017

Czytaj także
Reklama
Reklama