Rynek reklamy w lutym 2024 r. – badanie AdReal
  • 0
  • 9
19.03.2024

Rynek reklamy w lutym 2024 r. – badanie AdReal

W lutym 2024 r. odnotowano 80,06 mld emisji kreacji reklamowych w internecie. Średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2809 kontaktów – wynika z danych GemiusAdReal.

Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w lutym 2024 r. w internecie, telewizji oraz radiu.

Rynek reklamy internetowej

Działania reklamowe online dotarły łącznie do 87% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,57 sekundy (10,16 sekundy dla kreacji typu display i 7,39 sekundy dla kreacji wideo). Średnia widoczność kreacji digital w lutym (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 46,85%.

Wskaźnik widoczności (procent kontaktów reklamowych w polu widzenia użytkownika):

  • kreacje wideo: 55,56%
  • display: 47,24%
  • reklamy tekstowe: 29,43%

Branże najbardziej aktywne pod względem liczby kontaktów reklamowych online:

  • „Trade” (31,1 mld); share of voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w lutym wyniósł 38,8%; średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,09 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji 50,07%
  • „Media, books, CD&DVD” (7,44 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 9,3%)
  • „Leisure time” (4,9 mld kontaktów reklamowych, SoV 6,2%)

Rynek reklamy w lutym 2024 r. – badanie AdReal

 

Top reklamodawcy online

  • Media Expert (2,81 mld kontaktów reklamowych online, dotarcie do 80,62% Polaków w wieku od 7 do 75 lat)
  • Ceneo.pl (2,63 mld kontaktów i 76,03% zasięgu)
  • Allegro (2,05 mld kontaktów i zasięg na poziomie 79,23%)

Ranking Top 10 marek zamyka marka Apart, która odnotowała 0,60 mld kontaktów reklamowych.

Wydatki na reklamę online

Udział w wydatkach wszystkich marek:

  • Ceneo.pl: 5,42%
  • Media Expert: 4,66%
  • Allegro: 3,46%

Rynek reklamy luty 2024 Gemius AdReal

Dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców. Wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

Rynek reklamy telewizyjnej

  • „Pharmaceuticals” (ponad 21,3 mld kontaktów reklamowych, dotarcie do 91,56% populacji w wieku od 7 do 75 lat); share of voice we wszystkich kontaktach reklamowych w lutym wyniósł dla tej branży 33,16%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,35 sekundy
  • „Food” (11,6 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,14% oraz 90,62% zasięgu)
  • „Trade” (8,3 mld kontaktów reklamowych, SoV – 12,85% i zasięg – 90,46%)

Rynek reklamy w lutym 2024 r. – badanie AdReal

Top reklamodawcy telewizyjni

  • Lidl (1,3 mld kontaktów reklamowych, 84,31% zasięgu wśród Polaków w wieku od 7 do 75 lat)
  • Orange (1,04 mld kontaktów reklamowych i 83,81% zasięgu)
  • Biedronka (0,96 mld kontaktów i 85,18% zasięgu)

Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Lotto z 0,5 mld kontaktów reklamowych i 73% zasięgu w populacji 7–75 lat.

Wydatki na reklamę telewizyjną

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji udział wyglądał następująco:

  • Lidl: 2,36%
  • Biedronka: 1,80%
  • Media Expert: 1,76%

Rynek reklamy w lutym 2024 r. – badanie AdReal

Rynek reklamy radiowej

Największa liczba kontaktów reklamowych według branż:

  • „Trade” (7,8 mld kontaktów)
  • „Pharmaceuticals” (5,39 mld)
  • „Automotive” (1,52 mld)

Rynek reklamy w lutym 2024 r. – badanie AdReal

Najbardziej aktywni reklamodawcy w lutym:

  • Media Expert (1,84 mld kontaktów reklamowych, dotarcie do 85,61% Polaków w wieku od 7 do 75 lat)
  • Euro RTV AGD (0,94 mld kontaktów reklamowych, 79,72% zasięgu)
  • Lidl (0,82 mld kontaktów, 79,92% zasięgu)

Zestawienie Top 10 zamyka marka Apetizer Senior (0,24 mld kontaktów i 73,16% zasięgu).

Wydatki na reklamę radiową:

  • Media Expert (9,83%)
  • Euro RTV AGD (5,02%)
  • Lidl (3,75%)

Rynek reklamy luty 2024 GemiusAdReal

19 marca 2024

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
19.03.2024 ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Jak tworzyć niezapomniane Customer Experience?

W świecie, gdzie różnice między produktami i usługami zacierają się, to właśnie dobre doświadczenia klientów rysują drogę do serc i umysłów. Pomyśl o Customer Experience (CX) jak o składniku, który pomoże wyróżnić się Twojej marce oraz zdobyć lojalność klientów. W erze, gdzie CX wyznacza nowe granice rywalizacji, odkrywanie i wdrażanie najlepszych praktyk w tej dziedzinie staje się kluczową strategią dla firm pragnących wybić się ponad przeciętność.

18 marca 2024