Rusza inicjatywa Ad Goes Green, mająca zmniejszyć wpływ branży komunikacji marketingowej na środowisko naturalne
  • 0
  • 1
6.11.2019

Rusza inicjatywa Ad Goes Green, mająca zmniejszyć wpływ branży komunikacji marketingowej na środowisko naturalne

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR rozpoczyna inicjatywę ekologiczną Ad Goes Green. Jej pomysłodawcą jest Klub Producentów Reklamowych. Pierwszym etapem realizacji celu jest zmniejszenie wpływu produkcji filmów reklamowych na środowisko naturalne.

Ad Goes Green to pierwszy ważny krok na drodze do zmian modeli funkcjonowania firm w całej branży komunikacji marketingowej. Cieszę się, że producenci, którzy dostrzegli realne problemy w swoim sektorze, postanowili działać. Jestem przekonany, że ich śladem pójdą inni, a SAR będzie aktywnie wspierał ten projekt już teraz i na dalszych etapach – powiedział Julian Dworak, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.

Dzisiaj plany filmów reklamowych często realizowane są bez należytej ekoświadomości i wrażliwości – uważają autorzy akcji. Siedem domów produkcyjnych działających w ramach KPR ze wsparciem SAR, GRID i FOB postanowiło to zmienić i wspomóc modyfikację sposobów, w jakich powstają filmy.

W zamierzeniu inicjatorów przedsięwzięcia te zmiany mają wywołać szerszą dyskusję i inspirować działania w całej branży. Ad Goes Green ma zaś stać się platformą wspierającą wszystkie takie procesy.

Dlaczego jako branża nie podjęliśmy dotąd systemowo tematów ekologicznych? Przecież także i my, prowadząc działalność, wpływamy na środowisko. A nawet więcej: wspierając firmy w ich wzroście, mamy udział w tym, jak robią to inni. Być może świadomość tej zależności nie jest dzisiaj dla naszej branży tak ewidentna. Jednak czy to znaczy, że mamy nie robić nic? Razem z producentami działającymi w KPR uznaliśmy, że wprost przeciwnie. Aby zrobić coś dużego, należy zacząć od małych, ale konkretnych kroków. Należy zacząć od siebie – mówi Dariusz Andrian, prezes SAR.

Jak przekonują inicjatorzy projektu, tym małym krokiem, który każdy może wykonać już teraz, jest udział w badaniu prowadzonym na stronie www.adgoesgreen.org.pl. Jego celem jest sprawdzenie, z czym według przedstawicieli branży komunikacji marketingowej wiążą się takie zmiany. Anonimowe badanie prowadzone jest do połowy listopada. Organizatorzy zachęcają również do wysyłania pomysłów i pytań dotyczących inicjatywy. Pierwsze opracowane rekomendacje mają pojawić się na początku 2020 r.

Wśród partnerów znaleźli się: United Nations Environmental Programme/Global Resource Information Database (UNEP/GRID) Warszawa i Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB).

  • 1
Ad Goes Green

Rusza inicjatywa Ad Goes Green

 

6 listopada 2019

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
6.11.2019

Europejczycy są skłonni płacić więcej za opakowania zawierające mniej plastiku. Wyniki badania

Sześciu na dziesięciu Europejczyków sortuje i poddaje recyklingowi więcej odpadów niż pięć lat temu. 86% twierdzi, że problemy środowiskowe są głównym wyzwaniem, przed którym stoi społeczeństwo. Polacy bardziej niż Niemcy, Belgowie i Brytyjczycy są skłonni płacić więcej za produkt, jeśli jego opakowanie zawiera mniej tworzyw sztucznych – pokazuje badanie L’ObSoCo przygotowane dla DS Smith.