Ruch wokół nośników OOH wraca do normy. Analiza firmy Proxi.cloud
  • 0
  • 1
14.05.2020

Ruch wokół nośników OOH wraca do normy. Analiza firmy Proxi.cloud

Przez ostatnie dwa miesiące firma technologiczna Proxi.cloud zbierała dane na temat ruchu wokół nośników OOH, obserwując 140 tys. dorosłych Polaków w 230 lokalizacjach. Jak wynika z raportu, od pierwszego do piątego tygodnia tzw. narodowej kwarantanny rejestrowano coraz większe spadki – na poziomie nawet 60%. Jednak w ostatnich trzech tygodniach trend zaczął się odwracać. Ruch był mniejszy o około 40% w porównaniu do czasu sprzed pandemii. Obecnie natomiast to niecałe 27%.

Analiza wykazała, że w pierwszym tygodniu tzw. narodowej kwarantanny ruch wokół nośników OOH zmniejszył się o prawie połowę. Potem spadek sukcesywnie się pogłębiał, aż osiągnął poziom 60%. Od trzech tygodni jednak trend spadkowy jest w odwrocie. Pod koniec kwietnia i na początku maja 2020 r. notowano spadek o około 40%. Ostatnio nastąpiło wyraźnie odbicie. Wynik z ubiegłego tygodnia to 26,9%.

Obserwujemy, że ruch powoli wraca do normy. Jest to oczywiście wynikiem znoszenia poszczególnych ograniczeń w kolejnych etapach odmrażania gospodarki. Ludzie coraz swobodniej przemieszczają się w przestrzeni publicznej. Dla branży OOH oznacza to stopniowe wracanie do normalności. Przewiduję, że ten proces będzie trwał od kilku do kilkunastu tygodni – mówi dr Krzysztof Łuczak, CEO firmy technologicznej Proxi.cloud.

Ostatnie wyniki mogą dawać branży reklamy zewnętrznej dobry argument w kolejnych negocjacjach z reklamodawcami. Pokazują też, że ruch nie jest tak niski, jak mogłoby się wydawać.

Zauważamy teraz dość ożywione zainteresowanie różnego rodzaju raportami oraz analizami, które mogą wskazywać oznaki stopniowego powrotu do sytuacji sprzed kwarantanny. I faktycznie chyba można już mówić o zielonym świetle dla powrotu budżetów do reklamy zewnętrznej – dodaje dr Łuczak.

O badaniu
Dane zostały zebrane przez firmę Proxi.cloud ze specjalnie przygotowanych stref wygenerowanych dla wyselekcjonowanej grupy nośników OOH. Reprezentowały one różne formaty i rozproszoną lokalizację, uwzględniającą m.in. generatory ruchu, centra handlowe, duże i średnie miasta, wsie, regiony turystyczne oraz ważne ciągi komunikacyjne (m.in. drogi między miastami).

Monitoring trwał od 23 marca do 10 maja 2020 r. Obserwacji poddano łącznie 140 tys. dorosłych Polaków w 230 lokalizacjach na terenie szesnastu województw.

  • 1
Proxi.cloud

Firma Proxi.cloud przeanalizowała ruch wokół nośników OOH

14 maja 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
14.05.2020

Centra handlowe w cieniu epidemii. Badanie firmy Kantar

Ośmiu na dziewięciu Polaków przyznaje, że nie odwiedziło żadnego centrum handlowego w pierwszym tygodniu działania tego typu obiektów. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar na zlecenie Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług, Polacy są sceptyczni w kwestii korzystania z centrów handlowych w obecnej sytuacji. Niemal 40% osób, które wcześniej bywały w galeriach, nie wybiera się tam w ciągu najbliższego miesiąca. Około 1/3 badanych spodziewa się, że sytuacja wróci do normy nie wcześniej niż w ciągu 3–6 miesięcy, a 35% uważa, że potrwa to jeszcze dłużej.

13 maja 2020

  • 1
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
13.05.2020

Są dzieci, dla których #zostańwdomu oznacza zagrożenie. Kampania Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

Ostatnie miesiące całkowicie zmieniły rzeczywistość niemal każdego z nas. Kryzys związany ze światową pandemią, niepewność jutra, długotrwała izolacja najboleśniej dotknęły tych najsłabszych. Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce rusza z kampanią, w której zwraca uwagę na dramatyczną sytuację dzieci z rodzin stojących przed ryzykiem rozpadu i wykluczenia społecznego. Te dzieci dzisiaj bardziej niż kiedykolwiek narażone są na zaniedbanie.