M&M’s wycofuje żeńskie postacie z reklam. Podobno dzieliły ludzi, zamiast łączyć
  • 1
  • 1
27.01.2023

M&M’s wycofuje żeńskie postacie z reklam. Podobno dzieliły ludzi, zamiast łączyć

Marka M&M’s (Mars Wrigley) zrezygnowała z żeńskich wersji ludzików w swoich reklamach z „gadającymi cukierkami” (ang. spokecandies). Zrobiła to po krytyce prawicowych mediów, które utożsamiały kampanię z tzw. wojną kulturową.

Kampania promowała limitowaną edycję cukierków wyłącznie z żeńskimi wersjami ludzików w trzech kolorach: zielonym, brązowym i fioletowym. Jednym z nich jest nowa postać o imieniu Purple (w polskiej wersji Wiola).

Dodatkowo postacie zostały odwrócone do góry nogami. Miało to pokazywać „wsparcie dla kobiet, które wywracają status quo”. Dochód ze sprzedaży tych edycji cukierków zostanie przekazany na rzecz organizacji pomagających kobietom.

Kampanię skrytykowali publicyści związani z telewizją Fox News. Konserwatywny dziennikarz Tucker Carlson uznał ją za część lewicowej tzw. woke culture (ang. dosł. kultura przebudzenia). Martha MacCallum z tej samej stacji argumentowała, że działania tego typu służą Chinom.

Koncern przerwał kampanię, tłumacząc, że cukierki marki miały łączyć ludzi, a nie dzielić.

  • 1
M&M's wycofuje żeńskie postacie z reklam z „gadającymi cukierkami”

M&M's wycofuje żeńskie postacie z reklam z „gadającymi cukierkami”

27 stycznia 2023