- 1
- 1
M&M’s wycofuje żeńskie postacie z reklam. Podobno dzieliły ludzi, zamiast łączyć
Marka M&M’s (Mars Wrigley) zrezygnowała z żeńskich wersji ludzików w swoich reklamach z „gadającymi cukierkami” (ang. spokecandies). Zrobiła to po krytyce prawicowych mediów, które utożsamiały kampanię z tzw. wojną kulturową.
Kampania promowała limitowaną edycję cukierków wyłącznie z żeńskimi wersjami ludzików w trzech kolorach: zielonym, brązowym i fioletowym. Jednym z nich jest nowa postać o imieniu Purple (w polskiej wersji Wiola).
Dodatkowo postacie zostały odwrócone do góry nogami. Miało to pokazywać „wsparcie dla kobiet, które wywracają status quo”. Dochód ze sprzedaży tych edycji cukierków zostanie przekazany na rzecz organizacji pomagających kobietom.
We're celebrating women across the country who are flipping the status quo! Help us shine the spotlight by nominating a woman in your life who is breaking barriers and paving a new path. Head to https://t.co/fgwVEG4joI to learn more! pic.twitter.com/YRxOXvPhXb
— Ma&Ya’s (@mmschocolate) January 5, 2023
Kampanię skrytykowali publicyści związani z telewizją Fox News. Konserwatywny dziennikarz Tucker Carlson uznał ją za część lewicowej tzw. woke culture (ang. dosł. kultura przebudzenia). Martha MacCallum z tej samej stacji argumentowała, że działania tego typu służą Chinom.
Koncern przerwał kampanię, tłumacząc, że cukierki marki miały łączyć ludzi, a nie dzielić.
A message from M&M'S. pic.twitter.com/EMucEBTd9o
— Ma&Ya’s (@mmschocolate) January 23, 2023
- 1