Polacy chcą dostawać od sektora paliwowego reklamy na smartfony – badanie UCE Research
  • 0
  • 1
23.06.2020

Polacy chcą dostawać od sektora paliwowego reklamy na smartfony – badanie UCE Research

W ostatnim roku wzrosła znajomość pojęcia geofencingu wśród kierowców. Obecnie prawie połowa z nich chce dostawać informacje o promocjach, wjeżdżając na stacje paliw. Klienci najczęściej oczekują zniżek na alkohole i na ofertę gastronomiczną. Sprzęt i części eksploatacyjne do samochodu są na trzecim miejscu. Konsumenci zaczęli też bardziej zwracać uwagę na ceny paliwa.

Eksperci przewidują, że zainteresowanie reklamami otrzymywanymi za pośrednictwem geofencingu wzrośnie do końca roku o kolejne 5–8%, a w razie drugiej fali pandemii – nawet o 15%. Geofencing oznacza otoczenie danego obszaru wirtualną granicą. Osoby wkraczające na ten obszar lub go opuszczające mogą otrzymywać powiadomienia na urządzenia mobilne.

Ogólnopolskie badanie zostało przeprowadzone przez platformę analityczno-badawczą UCE Research na stacjach benzynowych i w ich okolicach. Wykazało, że polscy kierowcy wciąż nie znają dobrze pojęcia geofencingu. Tak wskazało 72% ankietowanych. Rok wcześniej odsetek tych osób wynosił 77%.

Tym, którzy nie znali pojęcia, ankieterzy dokładnie wyjaśnili, na czym polega geofencing. Następnie zapytali respondentów, czy chcieliby otrzymywać tą drogą reklamy bądź innego rodzaju informacje zaraz po wjeździe na stację. Oto wyniki:

  • 48% badanych odpowiedziało twierdząco (rok temu – 38%),
  • 36% – przecząco (poprzednio – 35%),
  • 6% nie miało na ten temat zdania (wcześniej – 9%),
  • 10% twierdziło, że nie korzysta z telefonu na stacji (przedtem – 18%).

Wyniki pokazują, że nowe technologie budzą coraz większe zaufanie konsumentów. Dzięki temu mają potencjał do podnoszenia zysków m.in. stacji paliw. Mogą one wysyłać klientom kontekstowe informacje. Ważne jest, aby oferowały odbiorcom konkretne korzyści, np. rabaty, przy zapewnieniu bezpieczeństwa i anonimowości przetwarzania danych lokalizacyjnych – mówi dr Paweł Prociów z firmy technologicznej Proxi.cloud.

W opinii Krzysztofa Zycha z firmy doradczej UCE Group wzrost zainteresowania promocjami otrzymywanymi za pośrednictwem geofencingu nie jest zaskakujący. Społeczeństwo staje się wygodne. Klienci, zamiast chodzić po stacji i szukać różnych rzeczy, wolą dostawać precyzyjne informacje na smartfony. Ekspert prognozuje, że do końca roku nastąpi kolejny skok zainteresowania tematem – o 5–8%. A gdyby przyszła druga fala pandemii, wzrost mógłby wynieść nawet 15%. Sektor paliwowy powinien się temu przyjrzeć, bo to szansa na dodatkowe zyski.

Jakie informacje konsumenci najbardziej chcieliby otrzymywać po wjeździe na stację benzynową?

  • Najczęściej wskazywali na informacje o promocjach alkoholu – 33% badanych (poprzednio – 31%).
  • Na drugim miejscu znalazły się informacje o rabatach bądź ofercie gastronomicznej – 26% (wcześniej – 19%).
  • Wiadomości dotyczące sprzętu i części eksploatacyjnych do samochodu preferowałoby 16% badanych (przedtem – 27%).
  • Wzrosło zainteresowanie promocyjnymi cenami paliwa – z 5% w ubiegłym roku do 11% obecnie.

Badanie zostało przeprowadzone na terenie Gdańska, Szczecina, Bydgoszczy, Białegostoku, Poznania, Warszawy, Łodzi, Wrocławia, Katowic i Krakowa oraz ich najbliższych okolic, w tym 11 średnich i mniejszych ośrodków. Ankietowano konsumentów w okresie między 8 a 14 czerwca w pobliżu największych sieciowych stacji benzynowych. Próbą objęto 1006 dorosłych Polaków. Dane porównano z wynikami bliźniaczego badania przeprowadzonego w sierpniu 2019 r.

  • 1
Polacy chcą dostawać od sektora paliwowego reklamy

Polacy chcą dostawać od sektora paliwowego reklamy na smartfony

23 czerwca 2020

  • 0
  • 1
  • 0
  • 0
  • 0
23.06.2020

Raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2020” – e-commerce podczas pandemii

Ukazała się najnowsza, piąta edycja raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, dotyczącego rynku e-commerce i zakupów wielokanałowych. W tym roku zawiera on również informacje o tym, jak konsumenci zachowali się w obliczu ryzyka i jak dalej zamierzają działać, kupować i planować. Badanie i raport wykonała agencja badawcza Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej.